دسته بندی نشده

عسل چند گیاه پاییزه

عسل چند گیاه یا چهل گیاه حاصل نوشیدن شهد گل های مختلف توسط زنبور عسل است. عموما در فصل بهار که گیاهان مختلفی در یک منطقه می روید، زنبور شهد گل های مختلفی را به عسل تبدیل می کند. این نوع عسل خواص عمومی زیادی برای بدن داشته و برای بیماری های مختلف توصیه شده است.
عسل چهل گیاه : فواید بی نظیر عسل چند گیاه چیست ؟

عسل چند گیاه (عسل چهل گیاه) چیست ؟

عسل چند گیاه از ترکیب چندین گل و گیاه بدست می آید که واژه ی چهل گیاه در نام این عسل بخاطر این است که زنبور های عسل شهد گل های متفاوتی را جمع آوری می کنند و با توجه به پوشش عمده و غالب گیاهی یک منطقه نام همان گل را بر روی عسل می گذارند ولی در فصل بهار با توجه به تنوع و تعدد گل ها و گیاهان در منطقه ، مشخص کردن نوع شهد و گرده ی گل عملا ناممکن می باشد که به این دلیل این نوع عسل را عسل چهل گیاه نامگذاری می کنند .

عسل چندگیاه (چندگل)، نوعی عسل طبیعی است که از گل گیاهان متعددی حاصل می گردد. این عسل ترکیبی از خواص دارویی دو یا چند عسل زیر را دارا می باشد:

عسل بابونه ،عسل آفتاب گردان ، عسل جعفری ، عسل آویشن ، عسل گون ، عسل سیاه دانه ، عسل مرکبات ، عسل یونجه ، عسل اقاقیا ، عسل گشنیز ، عسل اسطو خودوس، عسل قنقال ، عسل اکالیپتوس ، عسل ریحان ، عسل مریم گلی ، عسل بهار نارنج ، عسل گون گز انگبین ، عسل شوید ، عسل زرشک ، عسل شیرمال ، عسل زولنگ ، عسل شبدر ، عسل عناب ، عسل کنار ( عسل سدر) ، عسل گلنگار ، عسل اکلیل کوهی ، عسل بلوط ، عسل زیرفون ، عسل گندم سیاه ، عسل تمشک و سایر عسل های طبیعی کوهستان ها ، دشت ها ، مراتع و جنگل ها.

عسل های چندگیاه بسته به گلهایی که زنبورعسل بر روی آنها پریده و شهد و گرده گل های آن ها را جمع آوری نموده است، طعم و رنگ متفاوتی دارند ولی چیزی که مبرهن است خواص درمانی متعددی است که این نوع عسل دارا می باشد.

خواص عسل چندگیاه

عسل طبیعی و خالص چندگیاه به دلیل داشتن آنزیم‌های گوارشی از قبیل ‌آمیلاز،‌ ساکاراز، لیپاز و…، به هضم غذا کمک می‌کند.

  1. ضد ترش کردن معده (عسل افزایش ترشحات اسیدی معده را تعدیل می‌کند)
  2. ضد ورم و عفونت روده
  3. ضد یبوست
  4. تب بر
  5. ضد اسهال
  6. ضدعفونی کننده دستگاه گوارشی
  7. تقویت کننده اعصاب
  8. ضد سرفه، آسم و زخم معده
  9. ضد سنگ کلیه و مثانه
  10. ضد کم خوابی و کم اشتهایی
  11. تصفیه کننده خون و کبد
  12. معالج میگرن
  13. ضد پوکی استخوان
  14. ضد نفخ
  15. تقویت کننده عمومی بدن

رنگ عسل چندگیاه

این نوع عسل رنگ متفاوتی دارند

زمان برداشت عسل چهل گیاه

هر ساله در مناطق خاصی می‌رویند و به دلایل آب و هوایی، مزه و طعم آن ممکن است از سالی به سال دیگر متفاوت باشد

معرفی عسل چند گیاه

عسل چند گیاه حاصل نوشیدن شهد گل های مختلف توسط زنبور عسل است. عموما در فصل بهار و اوایل تابستان که گیاهان مختلفی در یک منطقه می روید، زنبور شهد گل های مختلفی را به عسل تبدیل می کند. این نوع عسل خواص عمومی زیادی برای بدن داشته و برای بیماری های مختلف توصیه شده است. استفاده از این عسل در طب سنتی به وفور دیده می شود. ترکیب این عسل با مواد طبیعی دیگر نیز خواص شگفت آوری به آن می بخشد که حتی داروهای شیمیایی نیز نمی توانند چنین اثری داشته باشند.

گفتنی است که عمدتا در کشور ما که یکی از غنی ترین مناطق دنیا در زمینه وجود انواع گیاهان دارویی مفید بوده، امروزه در دو نوبت بهاره و پاییزه، برداشت عسل صورت می گیرد و خب در فصل بهار به سبب تنوع بیشتر این پوشش گیاهی، می توان انتظار عسلی مرغوبتر را داشت.

اگر در یک منطقه که کلنی زنبورعسل مستقر شده، پوشش گیاهی متنوعی از یک تا چند گل گیاهان دارویی وجود داشته باشد، زنبورعسل از شهد تمامی گل ها مکیده و عسلی با نام عسل چند گیاه را تولید می کند که می تواند خواص ترکیبی از انواع گونه های عسل تک گل را دارا باشد.

شایان ذکر است که با توجه به محیط تولید و برداشت عسل چند گیاه و اینکه از چه شهدهایی تولید شده، این عسل دارای رنگ ها، ترکیبات و حتی خواص گوناگونی بوده و همانطور که اشاره شد، می تواند خواص هر یک از عسل های دارویی را به طور ترکیبی، دارا باشد. عسل چندگیاه امروزه از مشتریان زیادی برخوردار بوده و همواره افراد به دنبال تهیه خالص ترین نوع آن بوده اند.

خواص عسل چهل گیاه در درمان بیماری ها

در ابتدا باید گفت که تمامی خواص دارویی و درمانی یک عسل طبیعی، به درصد خلوص و ارگانیک بودن آن بر می گردد و اگر عسلی تقلبی و مصنوعی که گاها با ساکاروز بسیار بالایی هم همراه بوده، به مصرف انسان ها برسد، نباید انتظار خواص مفیدی از آن داشت و حتی شاید عوارضی جدی را به دنبال داشته باشد.

گفتنی است که عسل چند گیاه کاملا طبیعی و خالص، که تمامی ترکیبات یک عسل طبیعی و زنده را دارا بوده، می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد :

۱- کاهش قند و فشار خون : عسل چند گیاه باعث کاهش قند و فشار خون می شود.
۲- تقویت کننده معده و دستگاه گوارشی: در صورتی که انگبین گون از خود گیاه گون به وجود آمده باشد برای معده ، روده و دستگاه های گوارشی بسیار مفید می باشد .
۳- تقویت کننده گردش خون و همین طور دستگاه ادراری : به طور کلی گردش خون با مصرف مداوم و به اندازه عسل چند گیاه تنظیم می گردد و در صورتی که بیشتر یا کمتر از حد معمول باشد به حالت اولیه خود باز خواهد گشت
۴- کاهش و درمان پوکی استخوان : برای درمان پوکی استخوان نیز مصرف عسل باید به صورت مداوم صورت گیرد و مصرف مقطعی ممکن است تاثیری نداشته باشد .
۵- درمان زخها و دردهای چشم : این گونه زخم ها در بیماری هایی که به دلیل انتشار ویروس در بدن به وجود می آیند ، صورت می گیرند که در صورت مداوای سریع آنها با عسل چند گیاه می توان از بروز عوارض آن جلوگیری کرد
۶- تقویت کننده حافظه و سیستم عصبی بدن : عسل چند گیاه در تقویت حافظه نقش بسیار زیادی دارد . توصیه می شود ترکیب عسل و کنجد را برای این منظور به طور روزانه استفاده کنید .
۷- درمان کم خونی : همان گونه که گفتیم این نوع از انگبین باعث تنظیم گردش خون می شود و این کار با استفاده از تنظیم گلبولهای قرمز صورت می گیرد .
۸- تقویت کلیه و درمان بیماری های کلیوی : به کسانی که دارای سنگ کلیه و یا سنگ مثانه هستند توصیه می شود عسل چند گیاه را در طول دوره درمان خود استفاده کنند .
۹- درمان بیماری دیابت : خرید عسل طبیعی برای این مورد بسیار مهم و حیاتی است زیرا هیچ گونه قند و ساکارزی نباید در آن وجود داشته باشد .
۱۰- درمان درد مفاصل : درمان درد مفاصل به مرور قابل مداوا می باشد و به صورت یک دفعه امکانپذیر نیست .
۱۱- درمان بیماری فیبرومیالژی : عسل چند گیاه این بیماری را تا حد زیادی بهبود می بخشد .
۱۲- درمان بیماری های تنفسی مانند آسم و تقویت سیستم های تنفسی : در رابطه با بیماری آسم باید پیش از استفاده از عسل با پزشک مشورت نمایید .
۱۳- موثر در درمان سرماخوردگی و سرفه : ترکیب عسل و دارچین می تواند سرماخوردگی و سرفه را تا حد بسیار زیادی از بین ببرد.
۱۴- جلوگیری از سرطان پروستات و جلوگیری از عفونت های مثانه : اگرچه سرطان از سخت ترین بیماری ها به حساب می آید ، اما مصرف روزانه عسل و مخصوصا عسل چند گیاه می تواند در پیشگیری و یا کندتر شدن روند این بیماری موثر باشد .
۱۵- تقویت سیستم دفاعی بدن : به طور کلی تمامی عسل ها برای تقویت سیستم دفاعی بدن بسیار مفید هستند و این ویژگی تنها مختص به عسل چند گیاه نیست

مجموعه ای از خوص و فواید گیاهان مختلف

آنتی اکسیدان عسل

برای تهیه عسل چهل گیاه زنبور عسل از شهد گیاهان بسیاری استفاده کرده است از جمله : شبدر، اسپرس، کولزا، آویشن، ‌اسطوخودوس، کاکوتی (آنخ)، اسفرزه، افسنتین، گل بنفشه، گون، کتیرا، ختمی، کاسنی، گل گاو زبان، مریم گلی، یونجه و بسیاری از گیاهان دیگری که در مناطق زنبورستان وجود دارد.

التیام زخم

التیام و درمان سریع زخم ها با عسل چهل گیاه!

خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ بودن، عسل چهل گیاه را به دارویی عالی برای بهبود زخم ها تبدیل کرده است و حتی سوختگی ها را بهبود می بخشد. عسل رطوبت را از قسمت زخمی شده جذب می کند و باعث بهبود زودتر زخم و جلوگیری از عفونت باکتریایی می شود.

درمان بیماری های معده

درمان معدهاز آن جایی که عسل یک ماده کاملا طبیعی است برای درمان بیماری های معده بسیار توصیه شده است. معمولا برای نتیجه گیری از مواد طبیعی باید این ماده به مدت زمانی طولانی استفاده شود تا خاصیت درمانی خودش را بر جای بگذارد که این روند در عسل بسبار سریع تر است

 

 

خواص:

عسل چندگیاه (چندگل)، نوعی عسل طبیعی است که از گل گیاهان متعددی حاصل می گردد. این عسل ترکیبی از خواص دارویی دو یا چند عسل زیر را دارا می باشد:

عسل بابونه ، عسل آفتاب گردان ، عسل جعفری ، عسل آویشن ، عسل گون ، عسل سیاه دانه ، عسل مرکبات ، عسل یونجه ، عسل اقاقیا ،  عسل گشنیز ، عسل اسطو خودوس، عسل قنقال ، عسل اکالیپتوس ، عسل ریحان ، عسل مریم گلی ، عسل بهار نارنج ، عسل گون گز انگبین ، عسل شوید ، عسل زرشک ، عسل شیرمال ، عسل زولنگ ، عسل شبدر ، عسل عناب ، عسل کنار ( عسل سدر) ، عسل گلنگار ، عسل اکلیل کوهی ، عسل بلوط ، عسل زیرفون ، عسل گندم سیاه ، عسل تمشک و سایر عسل های طبیعی کوهستان ها ، دشت ها ، مراتع و جنگل ها.

عسل های چندگیاه بسته به گلهایی که زنبورعسل بر روی آنها پریده و شهد و گرده گل های آن ها را جمع آوری نموده است، طعم و رنگ متفاوتی دارند ولی چیزی که مبرهن است خواص درمانی متعددی است که این نوع عسل دارا می باشد.

 

خواص عمومی عسل چندگیاه

عسل طبیعی و خالص چندگیاه به دلیل داشتن آنزیم‌های گوارشی از قبیل ‌آمیلاز،‌ ساکاراز، لیپاز و…، به هضم غذا کمک می‌کند.

ضد ترش کردن معده (عسل افزایش ترشحات اسیدی معده را تعدیل می‌کند)

ضد ورم و عفونت روده

ضد یبوست

تب بر

ضد اسهال

ضدعفونی کننده دستگاه گوارشی

تقویت کننده اعصاب

ضد سرفه، آسم و زخم معده

ضد سنگ کلیه و مثانه

ضد کم خوابی و کم اشتهایی

تصفیه کننده خون و کبد

معالج میگرن

ضد پوکی استخوان

ضد نفخ

تقویت کننده عمومی بدن

رنگ عسل :

این نوع عسل رنگ متفاوتی دارند

خرید این محصول با قیمت شگفت انگیز 60000 تومان:

https://bojno.ir/محصول/%d8%b9%d8%b3%d9%84-%da%86%d9%86%d8%af-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%be%d8%a7%db%8c%db%8c%d8%b2%d9%87/?feed_id=1064&_unique_id=5eb5d7a431edc
——————————————-
#allergies #asal #asal_chandgiah #bojno #coriander_honey #cough #digestion #epilepsy #honey #inflammation #multi_herbal #muscle_pain #online #ارگانیک #چند_گیاه #دارو_گیاهی #طب_اسلامی #طب_سنتی #عسل_آنلاین #عسل_اینترنتی #عسل_چندگیاه #عسل_طبیعی #عطاری #عطاری_آنلاین #عطاری_اینترنتی #محصولات_ارگانیک #محصولات_سنتی #محصولات_طبیعی

محصولات طبیعی محصولات سنتی محصولات ارگانیک بجنو عطاری آنلاین عطاری اینترنتی داروگیاهی