دسته بندی نشده

شامپو گیاهی بابونه

خواص عصاره:

مرطوب کننده، نرم کننده، محافظ اشعه UV، درمان التهاب پوست بابونهو التیام پوست، ضد پیری پوست سر، محافظت پوست و موی سر در مقابل اثرات ناشی از استرس های روزانه.

توضیحات:

عصاره بابونه غنی از فلاوونیدها (flavonoids، یا apigenin) است که دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و پوست را در مقابل اشعه ی ماورای بنفش محفاظت می کنند. همچنین بابونه حاوی مقدار زیادی از پلی ساکاریدها است که از ترکیب چندین مولکول ساکارید (شکر طبیعی) تشکیل می شوند. پلی ساکاریدها به طور وسیع در محصولات آرایشی و بهداشتی، به صورت طبیعی و نیمه طبیعی استفاده می شوند. پلی ساکاریدها به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده مو فعالیت می کنند و دارای خواص آنتی اکسیدان بوده و دارای خواص ضد پیری و ضد چین و چروک می باشند. کلروجنیک اسید (Chlorogenic acid) موجود در بابونه که یک آنتی اکسیدان پلی فنولی است، با دفع مولکول های رادیکالی، از آسیب سلول ها و در نتیجه پیری جلوگیری می کند. رادیکال های آزاد مولکول های آلی هستند که موجب پیری، آسیب بافت ها و بیماری های دیگر می شود. خواص آنتی اکسیدانی و آنتی فساد کلروجنیک اسید به دلیل دفع رادیکال های آزاد اکسیژن توسط این ترکیب است (Prashant ، 2005).
بابونه خواص ضد التهاب پوست دارد و در درمان آن بسیار مؤثر می باشد. آژانس نظارتی آلمان برای گیاهان (Commission E) استفاده از بابونه آلمانی برای درمان التهاب (آماس) پوست را تصویب کرده است. این ماده در محصولات آرایشی و بهداشتی و به ویژه در مرطوب کننده ها استفاده می شود. این محصولات ممکن است سبب خارش و یا جوش در پوست و اگزما در کسانی که به بابونه آلرژی دارند، شوند.
بیزابولول (Bisabolol) که از بابونه استخراج می شود، یکی از اجزاء اصلی و فعال این گیاه است و به علت رایحه خوش آن در محصولات معطر مختلف استفاده می شود. این ماده دارای خواص ضد التهاب، ضد فساد و ضد میکروبی است و پتانسیل جذب زیر پوستی را برای مولکول های خاص افزایش داده و پوست را در مقابل اثرات ناشی از استرس های روزانه محافظت و درمان می کند (Andersen، 1999).
کامازولن موجود در عصاره بابونه آرامش بخش و نرم کننده است و دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد. آزولن که از بابونه و چندین گیاه دیگر استخراج می شود، به عنوان نرم کننده (conditioning) پوست سر در فرمولاسیون های آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنند. فعالیت های ضد فساد آزولن اثبات شده و اثرات گزارش شده بر سطح سلولی شامل تنفس و رشد است (Andersen، 1999).

بابونه حاوی مقدار زیادی پلی ساکارید است که به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده مو فعالیت می کنند. بابونه به دلیل وجود کامازولن، آرامش بخش و نرم کننده است.
کلروجنیک اسید یک آنتی اکسیدان پلی فنولی موجود در عصاره بابونه می باشد که با دفع مولکول های رادیکالی، از آسیب سلول ها و در نتیجه پیری آنها جلوگیری می کند. یکی از اجزاء اصلی و فعال این گیاه بیزابولول است که ماده ای معطر بوده و دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی می باشد و در درمان و محافظت از پوست سر در مقابل اثرات ناشی از استرس های روزانه تأثیر بسزایی دارد. آژانس نظارتی آلمان بر گیاهان (Commission E) استفاده از بابونه آلمانی برای درمان التهاب پوست را تصویب کرده است.
شامپو بابونه پرژک حاوی ویتامین B5 می باشد که با افزایش میزان آب موجود در مو، قابلیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد. ویتامین B5 می تواند در قسمت ساقه مو و پوست سر جذب شده و به عنوان مرطوب کننده و نرم کننده عمل نماید.
عصاره بابونه غنی از تانن ها و بیزابولول است.

خواص موجود در شامپو بابونه
  • ضد سوزش پوست سر
  • براق کننده مو
  • تقویت پیاز مو
  • ضد التهاب
  • نرم کننده مو و پوست سر
  • حالت دهنده مو

خرید این محصول با قیمت شگفت انگیز 16000 تومان:

https://bojno.ir/محصول/%d8%b4%d8%a7%d9%85%d9%be%d9%88-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86%d9%87/?feed_id=1127&_unique_id=5ebe997232d9e
——————————————-
#bojno #chamomile_herbal_shampoo #chamomile_shampoo #herbal_cosmetics #herbal_shampoo #natural_shampoo #organic #ارگانیک #بجنو #دارو_گیاهی #داروگیاهی #سنتی #شامبو_البابونج #شامبو_العشبي #شامبو_عشبي_البابونج #شامپو_بابونه #شامپو_گیاهی_بابونه #طب_اسلامی #طب_سنتی #عطاری #عطاری_آنلاین #عطاری_اینترنتی #محصولات_ارگانیک #محصولات_سنتی #محصولات_طبیعی

محصولات طبیعی محصولات سنتی محصولات ارگانیک بجنو عطاری آنلاین عطاری اینترنتی داروگیاهی