دسته بندی نشده

دمنوش فوری لاغری سانوش

انواع دمنوش لاغری چربی سوز

1- دمنوش لاغری زنجبیل

زنجبیل طعم گرم دارد که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.  این گیاه به جذب بهتر مواد مغذی کمک و حرکات منظم معده و روده را آسان می کند. زمانی که اشتهایتان زیاد است زنجبیل اشتهای کاذب را کنترل می کند. زنجبیل تازه را به صورت معکب های کوچک خرده کرده و خشک کنید تا آن را به غذاها، چای و … اضافه کنید. انتظار نداشته باشید با خوردن زنجبیل به سرعت لاغر شوید.  مقدار ناچیزی وزن کم می کنید که انگیزه ای برای ادامه راه است.

دمنوش زنجبیل

2- دمنوش لاغری قهوه سبز

قهوه خام تفت داده نشده را می گویند که کافئین و کلروژنیک بالایی دارد. کافئین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و کلروژنیک به عنوان یک آنتی اکسیدان به کاهش فشارخون و کاهش وزن کمک می کند. پودر قهوه سبز را داخل یک لیوان آب جوش بریزید 7 دقیقه زمان بدهید تا آماده شود. قهوه سبز به عنوان یک راه حل طبیعی برای درمان کاهش وزن نیست بلکه باید در کنار رژیم غذایی و ورزش باشد تا نتیجه داشته باشد.

دمنوش قهوه سبز

3- چای ماچا

نوعی چای سبز است که در مقایسه با انواع چای سبز ارزش غذایی بالاتری دارد. پژوهش ها نشان دادند یک لیوان از این چای حداقل معادل 10 لیوان چای سبز معمولی ارزش غذایی دارد. چای ماچا سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. افزایش سوخت و ساز سبب مصرف کالری بیشتر در مقایسه با شرایط عادی می شود. بنابراین بدن چربی ذخیره نمی کند و فرد وزنی اضافه نمی کند. هیچ روشی دارای قدرت جادویی در کاهش وزن نیست ولی استفاده از ماچا در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش در کاهش وزن مناسب است.

چای ماچا

4- دمنوش لاغری نعنا

مصرف نعنا سبب می شود حرارت معده افزایش پیدا کند و هضم معده بالا رود. بنابراین میزان چربی سازی در بدن را کاهش می دهد. مقدار مشخصی برای مصرف نعنا در روز وجود ندارد. افرادی که حساسیت دارند باید در استفاده از این گیاه مراقب باشند و همراه با غذا بخورند. استفاده از نعنا عوارض جانبی ندارد اما بهترین راه هم برای کاهش وزن نیست بلکه باید از آن در کنار سبک زندگی سالم استفاده شود.

دمنوش نعناع

 

5- دمنوش لاغری هل

هل میوه ای از خانواده زنجبیل است که در انواع مختلف هل سیاه، سفید و سبز وجود دارد. هل فیبر بالایی دارد که احساس سیری در فرد را افزایش می دهد و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. همچنین ملاتونین موجود در هل مانند یک چربی سوز طبیعی عمل می کند.

استفاده از هل یک روش معجزه آسا برای لاغری نیست اما بدون آسیب رساندن به بدن در کمک برنامه غذاییسالم کمک کننده است.

دمنوش هل

 

6- دمنوش لاغری رویبوس

ریبوس به چای قرمز معروف است. ریبوس آنتی اکسیدان بالایی دارد که بدن را از تخریب رادیکال آزاد نجات می دهد و نسبت به چای سیاه و سبز مزایای بیشتری دارد. افرادی که عادت به مصرف چای بعد از غذا دارند می توانند از این دمنوش استفاده کنند چون از جذب آهن توسط بدن جلوگیری نمی کند. این گیاه بسیار قوی و سوزاننده چربی است. پژوهش ها نشان دادند ریبوس تا 22 درصد مانع از شکل گیری بافت های چربی می شود و به سوخت و ساز بدن کمک می کنند، اما تنها راه برای لاغر شدن نیست و باید در کنار برنامه غذایی سالم و ورزش روزانه اثر خود را نشان می دهد.

دمنوش رویبوس

7- دمنوش لاغری گل محمدی

زمانی که در حال رژیم گرفتن هستید بدن آب زیادی از دست می دهد و برای جبران باید آب زیادی بنوشید. بنابراین دیورتیک موجود در گل محمدی کمک می کند کلیه ها مقدار بیشتری سدیم را از بدن خارج کنند و بدن را سم زدایی می کند و هم بدن را هیدراته نگه می دارد که برای کم کردن وزن بسیار موثر است.

هیچ چیز جایگزین رژیم و ورزش نمی شود اما این دمنوش ها روند رسیدن به نتیجه دلخواه را سرعت می بخشد.

دمنوش گل محمدی

 

8- دمنوش لاغری جنسینگ

اسم جنسینگ از عبارت چینی «ریشه های مرد» گرفته شده است که بخاطر شباهت ریشه های عجیب این گیاه به پاهای انسان است. این گیاه انواع مختلفی دارد که نوع آمریکایی و آسیایی آن مرسوم تر است. جنسینگ سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و برای از دست دادن چربی های اضافه بدن بسیار مفید است. همچنین استفاده از آن در طول روز انرژی را بالا می برد که سبب می شود به راحتی ورزش روزانه را انجام دهیم. جنسینگ به متعادل نگه داشتن قندخون کمک می کند که خود بر روی اشتهای فرد اثر می گذارد. جنسینگ در کنار سبک زندگی سالم (رژیم و ورزش) بسیار موثر است.

دمنوش جینسینگ

9- دمنوش قاصدک و نعنا

این دمنوش به حفظ سلامت کبد کمک می کند. کبد مسئول سم زدایی بدن است بنابراین نقش موثری در سوخت و ساز بدن دارد. سلول های موجود در کبد چربی ها را می شکنند و به انرژی قابل استفاده تبدیل می کنند و سوخت و ساز بدن را بالا می برند و اشتها را تنظیم می کنند. پس کبد نقش کلیدی در مدیریت و جذب چربی ها و کاهش وزن دارد. دمنوش قاصدک و نعنا به هضم و جذب موادمغذی کمک می کند و دمنوشی قدرتمند برای محافظت از کبد است.

 

10- دمنوش مریم گلی

مریم گلی طبعی گرم و خشک دارد. این گیاه به عنوان یک آرام بخش قوی شناخته شده است. برگ های مریم گلی برای سوء هاضمه، نفخ معده و درد شکم بسیار مفید است. این دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان است که سوخت و ساز بدن را بالا می برد و بدن را پاکسازی می کند. همچنین سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد.

دمنوش مریم گلی

11- دمنوش لاغری زرشک

زرشک میوه ای ترش و سرشار از خاصیت است که بومی مناطق معتدل و نیمه استوایی اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا است. دمنوش زرشک برای لاغری و کاهش وزن مفید است و سبب افزایش چربی سوزی در بدن و در نتیجه لاغری و کاهش وزن  می شود. از دمنوش زرشک در کنار رژیم غذایی خود استفاده کنید تا زودتر به وزن ایده آل خود برسید.

دمنوش زرشک

12- دمنوش بابونه

استرس و اضطراب یکی از عوامل بی خوابی هستند که خواب نامنظم سبب افزایش وزن در افراد می شود. این دمنوش آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی ها و بافت های مرده دارد و از همه مهمتر آرام بخش قوی محسوب می شود. همچنین بابونه سرعت افزایش قندخون بعد از غذا کاهش می دهد که خود در کنترل اشتها بسیار موثر است. دمنوش بابونه به تنهایی باعث کاهش قابل توجه وزن نخواهد شد، اما اگر با یک رژیم منطقی و ورزش همراه شود، به طور موثر چربی سوز می شود و تناسب اندام شما را افزایش می دهد.

دمنوش بابونه

13- دمنوش رزماری

رزماری گیاهی بسیار معطر است که در اغلب نقاط ایران رشد می کند.  این گیاه آنتی اکسیدان بالایی دارد. همچنین خاصیت ضد هیپروگلیسمی و ضد التهابی این گیاه چربی سوزی در بدن را افزایش می دهد. پس برای کاهش وزن و لاغری بسیار موثر است. گیاه رزماری آنزیم لیپاز را مهار می کند. لیپاز آنزیمی است که مولکول های چربی را می شکند و سبب احساس سیری و به تعویق انداختن سرعت هضم چربی ها می شود.

دمنوش رزماری

14- چای ترش

چای ترش را به نام های چای قرمز یا مکه هم می شناسند که با چای سفید، سبز و سیاه کاملا متفاوت است. چای ترش دارای انواع آنتی اکسیدان است که تاثیر زیادی بر روی دفع چربی ها، بافت های مرده و آسیب دیده دارند. همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و سبب لاغری و سرعت بخشیدن به دفع غذای مصرفی می شود. در نتیجه چربی موجود در غذا را برای جذب غیرقابل دسترس می کند. همچنین جذب کربوهیدرات را کاهش می دهد ولی به تنهایی سبب لاغری نمی شود و در کنار رژیم غذایی و ورزش یک نوشیدنی رژیمی و کم کالری است.

چای ترش

15- دمنوش لاغری رازیانه

این دمنوش سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد درنتیجه کالری های دریافتی شما سریع تر مصرف می شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می کند. همچنین این دمنوش احساس گرسنگی را کاهش می دهد. درست است که به کاهش وزن کمک می کند اما زیاد خوردن آن این روند را سریع نخواهد کرد. رازیانه در کنار برنامه کاهش وزن با کمک به هضم و جذب مواد مغذی موثر است. باید حواستان باشد که قبل از استفاده از داروهای گیاهی برای لاغرشدن به تغذیه و ورزش توجه کنید.

دمنوش رازیانه

16- دمنوش گزنه

گزنه گیاهی است که سبب غذارسانی عمیق به سلول ها، کاهش میل به غذا، سم زدایی بدن و کاهش وزن می شود. این دمنوش برای کاهش اشتها بی نظیر است و سرشار از موادمغذی مانند ویتامین C، ویتامین E، آهن، پتاسیم و … است.  این دمنوش علاوه بر کاهش وزن و سوزاندن چربی ها، بدخلقی و بی حوصلگی را برطرف می کند.

دمنوش گزنه

17- دمنوش اسطوخودوس

این گیاه با نام های اسطوقدوس یا لاوندر هم شناخته می شود که برای لاغری، درمان فشارخون بالا، دیابت و بی خوابی موثر است. آنتی اکسیدان بالای این گیاه به سم زدایی روده ها کمک می کند و با کاهش جذب چربی ها سبب لاغری و کاهش وزن می شود، اما به تنهایی موثر نیست و باید در کنار یک برنامه غذایی سالم باشد.

دمنوش اسطوخودوس

18- دمنوش یونجه

گیاه یونجه دارای انواع ویتامین ها، موادمعدنی و پروتئین است به همین خاطر به آن سلطان گیاهان می گویند. مصرف این دمنوش دستگاه گوارش را پاک سازی می کند و برای رفع یبوست بسیار مفید است. دمنوش یونجه منبعی غنی از پروتئین و فیبر است که احساس سیری در فرد را بالا می برد و اشتها را کنترل می کند. یونجه دارای ساپونین است که سبب محلول تر شدن چربی ها می شود و علاوه بر سلامتی رگ های خونی را نیز تضمین می کند.

 

19- چای یرباماته

این چای آمریکایی جنوبی از برگها و شاخه های نازک گیاهان ماته درست می شود که دارای مواد تحریک کننده کافئین، تئوبرومین است. همچنین ساپونین هم دارد که به محلول تر شدن چربی ها کمک می کند. ترکیبات موجود در این گیاه در شکلات نیز موجود است. در یک تحقیق بر روی حیواناتی که رژیم با چربی بالا داشتند، مشخص شد آنهایی که یربا ماته مصرف می‌کردند سطح قند خون پایین‌تری داشتند و وزن آنها نیز به همان میزان کاهش داشت.

چای یرباماته

20- دمنوش زردچوبه

زردچوبه چربی سوزی بدن را بالا می برد و سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شود. پژوهش ها بر روی دو گروه موش نشان داد میزان چربی در گروهی که همراه با غذای چرب زردچوبه مصرف می کردند کمتر از گروهی بود که با غذای چرب تغذیه شده بودند. همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

دمنوش زردچوبه

21- دمنوش برگ بو و دارچین

برگ بو دارای ویتامین های زیادی از قبیل C,A و ب کمپلکس برای بدن است. همچنین نقش مهمی در تقویت معده و کمک به هضم آسان غذا دارد. دارچین هم برای چربی سوزی بسیار موثر است و سوخت و ساز بدن را بالا می برد و وجود این دو گیاه در کنار یکدیگر قندخون را کاهش می دهد که خود نقش موثری در کاهش میل به شیرینی ها دارد و جلوی احساس ضعف و گرسنگی را می گیرد.

 

22- دمنوش لاغری کرفس و چای سبز

کرفس خام کالری بسیار پایینی دارد و دیر هضم می شود و احساس گرسنگی فرد را کنترل می کند. چای سبز هم نقش موثری در چربی سوزی دارد و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. ترکیب این دو گیاه معجزه آسا نیست ولی در کنار رژیم غذایی و ورزش تاثیر گذار خواهد بود و انگیزه ای برای ادامه راه است.

دمنوش کرفس

23- دمنوش به لیمو

به لیمو گیاه بومی آمریکای جنوبی است که دارای خواص دارویی زیاد است. دمنوش به لیمو ریزه خواری افراد را کاهش می دهد. نقش موثری در چربی سوزی دارد و به تجزیه چربی ها در دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین مشکلات معده و سوء هاضمه را برطرف می کند و اشتها را تنظیم می کند. استفاده از این دمنوش علاوه بر کاهش وزن در تقویت عضلات هم موثر است و آسیب به ماهیچه در طول تمرین را کاهش می دهد.

 

24- لیموناد چای سبز

چای سبز و لیمو دو ماده موثر در لاغری و چربی سوزی هستند. این دو ماده سوخت و ساز بدن را بالا می برد و در آب شدن چربی ها موثر است. از طعم این نوشیدنی هرگز سیر نمی شوید و عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد. اگر تصمیم به لاغری دارید حتما این نوشیدنی را در کنار برنامه رژیم غذایی و ورزش منظم قرار دهید تا نتیجه مطلوب را بدست بیاورید، چون به تنهایی اثر ندارد.

دمنوش لیموناد چای سبز

25- چای سیاه

مصرف این نوع چای در کشور ما مرسوم است و در تهیه آیس تی کاربرد دارد. چای سیاه طعمی قوی دارد و  تخمیر شده (فرآیندی را گذرانده تا به صورت شیمیایی تغییر کند و مقدار کافئینش افزایش یابد) است. با این حال نمی توان به طور قطع گفت به کاهش وزن کمک می کند. اما تحقیقات نشان داده چای سیاه مانع جذب چربی ها در روده می شود. حواستان به آنچه درون چایی می ریزید باشد. خوردن چای همراه با شیر ممکن است جلوی بعضی از خواص آن را بگیرد.

دمنوش لاغری

 

26- دمنوش لاغری چای سبز

چای سبز معمولا تخمیر شده نیست. برگ های آن بخار پز شده و سپس با دست خرد می شوند. چای سبز مقدار زیادی از انواع کاتچین (به نام EGCG ) دارد. برخی تحقیقات نشان داده اند افرادی که چای سبز می نوشند، حدود 1.5 کیلو در 3 ماه وزن کم می کنند. اما برای رسیدن به این مقدار کاهش وزن، روزانه باید 6 تا 7 فنجان چای سبز بنوشید. عصاره چای سبز می تواند خطرناک باشد. چون در برخی داروهای لاغری استفاده می شود و موجب بروز مشکلات جدی کبدی می شود.

دمنوش لاغری

 

27- چای اولونگ

این نوع چای با خشک کردن برگ های چای در آفتاب گرم تهیه می شود. چای اولونگ نیز مانند چای سبز سرشار از کاتچین است. در یک تحقیق بیش از دو سوم افراد دارای اضافه وزن که به مدت 6 هفته هر روز چای اولونگ می نوشیدند، حدود 1 کیلو وزن کم کردند.

دمنوش لاغری

 

28- دمنوش لاغری چای سفید

این چای کمترین فرآیند فرآوری را تجربه کرده و طعمش کمی شیرین است. اما آیا برای کاهش وزن هم کاربرد دارد؟ چای سفید می تواند به تجزیه سلول های چربی موجود در بدن کمک کند و از شکل گیری سلول های چربی جدید پیشگیری کند. با این حال تحقیق انجام شده روی حیوانات بوده و هنوز نمی دانیم همین تاثیر را روی بدن انسان دارد یا خیر.

دمنوش لاغری

 

29- چای دارچین

هر فنجان چای دارچین تنها 2 کالری دارد. حال اگر این نوشیدنی را جایگزین دیگر نوشیدنی های پرکاری مانند نوشابه کنیم، میزان کالری های دریافتی روزانه را کاهش می دهد. از طرف دیگر دارچین قند خون را کنترل می کند و سطح قند خون را ثابت نگه می دارد. سطح قند خون ثابت باعث کنترل هوس های غذایی می شود و به کنترل وزن کمک می کند.

دمنوش لاغری

 

30- دمنوش لاغری زیره

زیره نیز مانند بسیاری از ادویه ها، مدتهاست که برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. زیره سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش می دهد. از طرف دیگر چربی سوزی را افزایش می دهد و به دلیل وجود فیبر بالا، سطح اشتها را کاهش می دهد. البته دمنوش زیره به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود بلکه به کاهش وزن کمک می کند.

دمنوش لاغری

 

آیا چای و دمنوش لاغری می توانند به کاهش وزن کمک کنند؟

نوشیدن یک فنجان چای یا دمنوش لاغری شما را به همان سایز قبلی برنمی گرداند. اما برخی تحقیقات نشان داده اند ترکیب چای با رژیم غذایی و برنامه ورزشی کمک می کند تاثیر بسیار کمی در کاهش وزن دارند، این را نیز در نظر بگیرید که اگر چای و دمنوش جایگزین یک نوشیدنی پرکالری مثل موکا لاته شود، روزانه 300 کالری صرفه جویی می کنید.

چای دارای ماده ای (کاتچین) است که سوخت و ساز بدن را تقویت و به سوزاندن سریعتر چربی ها کمک می کند. کافئین موجود در بیشتر چای ها انرژی مورد نیاز را بیشتر می کند یعنی بدن کالری بیشتری مصرف می کند. این دو ماده به خوبی در کنار هم به لاغری کمک می کنند. در نظر داشته باشید وقتی وزن را کم می کنید، سرعت سوخت و ساز پایین می آید.

 

دمنوش لاغری

حرف آخر درباره چای و دمنوش لاغری

اگر دوست دارید به همراه صبحانه، میان وعده عصر و یا حتی به تنهایی چای بنوشید، از آن لذت ببرید. تا زمانی که کافئین تاثیر بدی روی بدن تان نداشته باشد، نوشیدن چای ایرادی نخواهد داشت. همچنین مواد موجود در چای و دمنوش ها شما را در برابر سرطان، دیابت و بیماری های قلبی ایمن می کند.

نوشیدن چند فنجان چای روزانه، اثر کمی در کاهش وزن دارد. فقط به خاطر داشته باشید با یک فنجان چای و دمنوش انتظار معجزه نداشته باشید. همانطور که گفتم این موارد تاثیر بسیار کمی دارند. کاهش وزن واقعی نیازمند تغییری اساسی در سبک زندگی است. چای و دمنوش خواص بسیار مفیدی دارند اما متاسفانه مورد سوء استفاده های تبلیغاتی قرار گرفته اند و تولید کنندگان با هدف قرار دادن نقاط ضعف مردم ( کاهش وزن بدون تلاش و زحمت ) محصولات خود را به فروش می رسانند.

خرید این محصول با قیمت شگفت انگیز 12000 تومان:

https://bojno.ir/محصول/%d8%af%d9%85%d9%86%d9%88%d8%b4-%d9%81%d9%88%d8%b1%db%8c-%d9%84%d8%a7%d8%ba%d8%b1%db%8c/?feed_id=1296&_unique_id=5eecde39392c9
——————————————-
#15در1 #bojno #herbaltea #natural #sliming #ارگانیک #التخسیس #بجنو #دارو_گیاهی #داروگیاهی #دمنوش_رزماری #دمنوش_گزنه #دمنوش_گیاهی #دمنوش_لاغری #دمنوش_لاغری_جنسینگ #دمنوش_لاغری_چای_سفید #دمنوش_لاغری_رازیانه #دمنوش_لاغری_رویبوس #دمنوش_لاغری_زرشک #دمنوش_لاغری_نعنا #دمنوش_لاغری_هل #دمنوش_مریم_گلی #سالم #سانوش #طب_اسلامی #طب_سنتی #عطاری #عطاری_آنلاین #عطاری_اینترنتی #محصولات_ارگانیک #محصولات_سنتی #محصولات_طبیعی #نیشکر

محصولات طبیعی محصولات سنتی محصولات ارگانیک بجنو عطاری آنلاین عطاری اینترنتی داروگیاهی