دسته بندی نشده

عطر طبیعی گل یاس رازقی

بوی شیرین گل یاس به اندازه والیوم آرامش بخش است و بدون هیچ عارضه جانبی اعصاب را تسکین می ‌دهد. عطر یاس آرام‌بخش، تسکین‌دهنده و خواب‌آور ذکر شده است و برای کاهش افسردگی و استرس مفید است. استنشاق بوی خوش آن مست کننده بوده و برای فعالیت مغز و افزایش سطح هوشیاری مفید است .

تحقیقات نشان می دهد استنشاق بوی خوش رابطه زیادی با تندرستی دارد. پارک و ماتسون در سال ۲۰۰۸ هدیه آوردن گل برای بیماران را مورد تایید قرار دادند.

آنها دریافتند که بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها که به دلیل وجود گل، شاد و پرنشاط می‌شدند، نیاز کم‌تری به دارو برای تسکین درد پس از جراحی داشتند، فشار خون سیستولیک و ضربان قلب پایین‌تری داشتند، کم‌تر خسته و نگران بودند، و به طور کلی در مقایسه با بیمارانی که در اتاق‌شان گل و گیاه نداشتند، در یکحالت روانی مثبت‌تری قرار داشتند.

اتاق نشیمن‌تان یک اتاق بیمارستانی نیست، اما اگر گل‌ها و گیاهان تا این حد برای بیماران بستری شده در بیمارستان فایده دارند، پس می‌توانند روز شما را نیز کمی بهتر کنند.

مهمترین فواید بوی گل یاس:

  1. آرام بخش
  2. تسکین دهنده و خواب آور
  3. ضد افسردگی
  4. کاهش استرس
  5. نشاط آور
  6. تسکین دهنده درد
  7. تنظیم فشار خون
  8. افزایش خلاقیت

داشتن گل در آشپزخانه نیز ایده‌ی خوبی است. محققان کسانی را که در رستوران شام می‌خورند مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند کسانی که روی میزشان گل‌های طبیعی بود، خلق‌وخوی بهتری داشتند.

عملکرد شناختی در اداراتی که گل و گیاه دارند بهتر است از اداراتی که هیچ گل و گیاهی در آنها وجود ندارد. بنابراین اضافه کردن گیاهان به دفتر خانگی‌تان احتمالا آن‌قدر ارزش دارد که برای زنده نگه داشتن‌شان شایسته‌ی کودی که پای‌شان می‌ریزید، هستند.

 

در صورتی که‌ هنوز هم متقاعد نشده‌اید: شیباتا و سوزوکی شواهدی جمع‌آوری کردند مبنی بر این‌که بین دیدن گیاهان برگ سبز و خلاق‌تر بودن ارتباطی وجود دارد. گیاهان، حداقل کاری که می‌کنند این است که در هنگام بهتر کردن عملکرد مغز، هوا را نیز تازه می‌کنند. در این بین، عطر گل یاس یکی از پرطرفدارترین بوهاست. جالب است بدانید که گل های با رنگ ملیح مانند گل یاس، خاصیت آرامش بخشی بیشتری دارند و گل های با رنگ های پررنگ تر باعث افزایش انرژی شما میشوند.

آزمایش بر روی موش ها:

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، آزمایشات نشان داد که وجود رایحه گل یاس در قفس شلوغ موش ‌های آزمایشگاهی باعث می ‌شود که موش‌ ها فعالیت‌ خود را کاهش داده و در کنج قفس آرام بنشینند. وقتی هوایی که مولکول‌ های این رایحه را در خود دارد استشمام شود از ریه ‌ها وارد جریان خون شده و از آن جا به مغز منتقل می ‌شود.بوی گل یاس یکی از رایحه های دلنشین برای رایحه درمانی است.

خواب راحت با گل یاس:

استشمام رایحه گل یاس آرام‌بخش است ؛ افراد می‌توانند دسته گل های یاس را برای چندین روز روی میز اتاق نشیمن یا محل کار یا هر نقطه‌ای از منزل یا محل کار که بیشتر اوقات در آنجا اقامت دارند حتی در اتاق خواب بالای سرشان بگذارند، تا حداکثر استفاده را از اثرات آرامبخش این رایحه‌ خوش بو ببرند و خواب آرام و عمیقی داشته باشند. خوابیدن در اتاقی که پر از گل های یاس باشد بهآرامش اعصاب، خواب راحت و همچنین حفظ نشاط و کاهش تنش بعد از بیدار شدن کمک میکند .

افرادی که در اتاقهایی میخوابند که بوی گل یاس میدهد سریعتر به خواب میروند، کمتر در رختخواب جابه جا میشوند و میتوانند سریعتر و دقیقتر به سؤالهای هوشی پاسخ دهند. شما هم میتوانید به راحتی با داشتن چند شاخه از این گل خوشبو از مزایای آن بهره مند شوید.

انواع گل یاس (یاسمن)

گل یاس دارای انواع مختلفی است که در این نوشتار به آنها خواهیم پرداخت پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

1. یاس چمپا:

یاس چمپا یکی از گونه‌های گل یاسمن است که برگ ‌های آن به رنگ سبز براق است.

این درختچه بومی هندوستان است.

درختی پیچیده با شاخه‌های مجنونی است.

یاس چمپا دارای گل‌های سفیدی است و سطح زیرین و تنه آن نیز به رنگ بنفش می‌باشد.

از این نوع گل بیشتر برای تهیه عطر استفاده می‌شود.

از طریق قلمه ساقه یا خواباندن تکثیر می‌شود.

این گیاه در ابتدا بوته مانند است که پس از رشد به شکل رونده می‌شود.

با هرس می‌توانید ارتفاع آن را کوتاه نمایید. این گیاه برای رشد به نور و روشنایی زیاد نیازمند است.

 

2.یاس رازقی:

یاس رازقی گلی زیبا، معطر و زینتی است که از آن می توانید برای راه پله ها و بالکن استفاده کنید.

این گل بومی هندوستان و سمبل کشور فیلیپین بوده است.

دارای گلهای سفید و معطری است یاس رازقی درختچه‌ای کوتاه با حاشیه های موج‌دار و برگ‌های متقابلی است.

این درختچه‌ می‌تواند به صورت گیاه کوتاه بالارونده رشد کند.

گل‌های این گیاه در اوایل پاییز، بهار و تابستان و در هوای خنک و نسیم گل می‌دهد.

از این گل برای تحرک جنسی و همچنین تهیه عطر و طعم در مواد نوشیدنی همچون چای استفاده می‌شود.

به این گیاه یاس عربی نیز گفته می‌شود.

 

3.یاس صورتی :

ارتفاع این گیاه گاها به شش متر نیز می‌رسد.

از این گیاه برای پوشاندن دیوارهایی که منظره جالبی ندارند استفاده‌ می‌شود.

این گیاه بالارونده طوری که دیوار را می‌پوشاند.

 

 

4.یاسمن پا کوتاه:

یاسمن پا کوتاه یکی از گونه‌های منحصربه‌فرد گل یاس می‌باشد.

 

5.یاس سفید:

یاس سفید نام درختچه‌ای بومی مناطق آسیاست.

این درختچه همانطور که از نامش پیداست دارای گل‌های سفید رنگ است.

در فصل بهار، تابستان و اویل پاییز گل می‌دهد.

گیاهی چندساله است. یاس سفید در ایران با نام‌هایی همچون یاسمن جنگلی و شیروانی نیز شناخته می‌شود.

 

6.یاسمن نارنجی:

از این درختچه برای ایجاد حریم نیز استفاده می شود چرا که این درختچه تا ارتفاع خانه قابلیت رشد دارد.

درختچه ای چندساله است و در بهار و تابستان شروع به گل دهی می‌کند، دارای عطری خاص می‌باشد.

این گیاه در ده سالگی بالغ می‌شود. از همان روزهای نخستین گل افشانی را آغاز می‌کند.

 

7. یاس زرد:

این نوع گل یاس دارای گلهای زرد می باشد.

 

حساسیت به گرده گل:

اگر چه خواص فراوانی برای بوی گل و گیاه بیان کردیم اما در این میان باید مراقب حساسیت و آلرژی نیز باشید. کسانی که به گرده حساسیت دارند ممکن است دچار مشکل شوند.

آلرژی یک اصطلاح گسترده ای است که به انواع مختلفی از واکنش ها بدن به مواد بی ضرر اشاره دارد. حساسیت به گرده گل ها و گیاهان آلرژی است که به دلیل وجود گرده و غبار موجود در هوا ایجاد می شود. این نوع حساسیت معمولا در فصول خاص به وجود آمده و به نام تب یونجه نیز شناخته می شود. معمولا زمانی که میزان گرده در هوا زیاد باشد این حالت پیش می آید و برخی آن را به عنوان آلرژی فصلی نیز می شناسند. تب یونجه یک اختلال آلرژیک است که توسط پاسخ ایمنی اغراق آمیز به دانه های گرده و مواد دیگر در هوا به وجود می آید.

 

علت حساسیت به گرده:

اگر چه وجود گرده در هوا علتی برای آغاز این واکنش است، اما علت اصلی ابتلا به این حساسیت؛ اختلال در سیستم ایمنی بدن می باشد. این نوع حساسیت معمولا ارثی است. به طور معمول فعالیت ایمنی بدن تنها زمانی افزایش پیدا می کند که بدن قصد داشته باشد به ماده خارجی که برای آن به طور بالقوه خطرناک است حمله کند. این پاسخ ایمنی برای حفاظت از بدن در برابر عوامل خارجی مضر و حفظ سلامتی؛ بسیار مهم است.

فواید بوی گل یاس برای شادابی روح و روان

خرید این محصول با قیمت شگفت انگیز 27000 تومان:

https://bojno.ir/محصول/%d8%b9%d8%b7%d8%b1-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-%da%af%d9%84-%db%8c%d8%a7%d8%b3-%d8%b1%d8%a7%d8%b2%d9%82%db%8c/?feed_id=878&_unique_id=5e73b3be7e699
——————————————-
#arabian_jasmine #arabian_jasmine_perfume #bojno #natural #natural_pefume #organic #perfume #ارزان #ارگانیک #الفُل #الفُل_عطر #الفُل_عطور #بجنو #دارو_گیاهی #داروگیاهی #طب_اسلامی #طب_سنتی #طبیعی #عطاری #عطاری_آنلاین #عطر_طبیعی #عطر_یاس_رازقی #محصولات_ارگانیک #محصولات_سنتی #محصولات_طبیعی #یاس_رازقی

محصولات طبیعی محصولات سنتی محصولات ارگانیک بجنو عطاری آنلاین عطاری اینترنتی داروگیاهی