دسته بندی نشده

شامپو گل ختمی

غسل الرأس‌ بالخطمى‌ يوم الجمعة من السنة يدر الرزق و يصرف الفقر و يحسن الشعر و البشر و هو امان من الصداع. (مسند الامام الکاظم، عزیزالله عطاردی، ج3، ص19.)

شستن سر با گل ختمی در روز جمعه از سنت است روزی را زیاد می‌کند و فقر را دور می‌کند و موها و پوست را زیبا می‌کند و ایمنی از میگرن است.

افرادی که میگرن دارند سر خود را با گل خطمی بشورند زیرا ایمنی از میگرن و سردرد است.

إِنَّ مِنْ أَجْمَلِ الْجَمَالِ الشَّعْرَ الْحَسَنَ‌ وَ نَغْمَةَ الصَّوْتِ الْحَسَنِ‌. (الکافی، کلینی، ج2، ص615، ط اسلامیه.)

یعنی از زیباترین زیبایی ها موی زیبا است و صدای خوب هم به زیبایی فرد اضافه می‌کند.

اگر خانم زیبا باشد ولی صدای مردانه داشته باشد، ترسناک می‌شود.

برای تمییز نگه داشتن مو، شستن سر با گل ختمی است.

روش های استفاده از گل ختمی برای موی سر


روش اول: گل ختمی را آسیاب کرده و به صورت خشک سرخود را بشویید. این روش معمولا برای کسانی که موی بلند ندارند کاربرد دارد. (ترجیحا گل ختمی سفید باشد اگر نبود از نوع های دیگری هم میتوان استفاده کرد)

روش دوم: گل ختمی را آسیاب کرده به مدت نیم الی یک ساعت داخل آب ولرم قرار دهید و بعد مایع را از صافی عبور دهید محلول حاصل از این ترکیب را درون ظرفی بریزید و از آن استفاده کنید محلول بدست آمده بهترین شامپوی طبیعی است ، این روش بهترین روش مورد استفاده است.

جایگزینی گل ختمی با شامپوهای مضر شیمیایی


امروزه شامپو های شیمیایی موجود در بازار ضرر و زیان های زیادی دارد که بعد از استفاده از آنها متوجه آسیب های وارد شده به موهای خود هستیم.

اثرات مخرب شامپو های شیمیایی که میتوان به آن اشاره کرد: موخوره ،کم پشت شدن موها ،ریزش موها ، نازک شدن موها،خارش سرو… است،برای داشتن موهای بلندوجذاب وزیبا باید از شامپوهای طبیعی استفاده کرد.

گل ختمی بهترین شامپوی طبیعی است که فواید زیادی برای پوست و مو دارد وبرای درمان بسیاری از بیماری ها مناسب است.

گل ختمی سفید

بهترین نوع گل ختمی به رنگ سفید است که باید برای تهییه شامپو های گیاهی از این نوع استفاده کرد اگر رنگ سفید نبود میتوان از نوع های دیگر گل ختمی استفاده کرد.

این شامپو طبیعی است و چون مواد نگهدارنده در آن وجود ندارد نمیتوان به مدت طولانی نگهداری کرد و حداکثر زمان قابل نگهداری سه روز است و باید دریخچال قرار بگیرد.

چند توصيه برای طراوت و شادابی مو


برای رفع موخوره میتوان موها را با استفاده از جوشانده گل ختمی شست و شو داد.

اگر بعداز حمام موهایتان پف کرده باشد میتوانید از ترکیب « گل ختمی + حنا » استفاده کنید.

اگر دوست ندارید موهایتان رنگ شود از حنای بی رنگ استفاده کنید.

رشد موی سر


سال‌هاست که انسانها از گیاهان دارویی برای تقویت پوست سر و رشد موها یشان استفاده می کنند. گل ختمی دارای ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که به نوعی می تواند در تقویت پوست و موی سر تاثیر گذار باشد.

شکوفه های تازه گل ختمی را با روغن نارگیل ترکیب کنید و خمیر نرمی را به وجود آورید و ترکیب را روی پوست سر بگذارید و بعد از یک الی دو ساعت سرخود را بشویید. این ترکیب را ماهی 4-3 بار تکرار کنید و بعد از مدتی باعث افزایش رشد موهایتان می شود.

ماسک صورت گل ختمی

خرید این محصول با قیمت شگفت انگیز 16000 تومان:

https://bojno.ir/محصول/%d8%b4%d8%a7%d9%85%d9%be%d9%88-%da%af%d9%84-%d8%ae%d8%aa%d9%85%db%8c/?feed_id=657&_unique_id=5e62ee4ec384f
——————————————-
#bojno #herbal_shampoo #hollyhocks #hollyhocks_ساشئحخخ #natural #natural_shampoo #organic #organic_store #ارگانیک #بجنو #دارو_گیاهی #داروگیاهی #شامبو_خطمية #شامپ._طبیعی #شامپو #شامپو_گل_ختمی #شامپو_گیاهی #طب_اسلامی #طب_سنتی #عطاری #عطاری_آنلاین #عطاری_اینترنتی #گل_ختمی #محصولات_ارگانیک #محصولات_سنتی #محصولات_طبیعی #محصولات_گیاهی

محصولات طبیعی محصولات سنتی محصولات ارگانیک بجنو عطاری آنلاین عطاری اینترنتی داروگیاهی