دسته بندی نشده

شامپو روغن خشخاش تندر

توضیحات

خواص روغن خشخاش برای درمان ، سلامت و زیبایی مو

از زمان باستان تا کنون پزشکان از دانه های خشخاش برای درمان دردها و رفع برخی مشکلات جسمی استفاده و یافته های خود را در کتبی که امروزه از آن استفاده می شود ثبت می کردند ؛ این یافته ها و بررسی های امروزه خواص موجود در دانه های خشخاش را برملا کرده و باید اذعان داشت که خشخاش دارای مزایای شگفت انگیز است.

خواص خشخاش

مهمترین مزیت دانه های خشخاش، پیشگیری از بیماری های قلبی است ؛ همچنین حاوی اسید لینولئیک که نوعی اسید چرب امگا ۶ است، می باشند که برای سلامت قلب ضروری است.

لطفا توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد اسیدهای چرب امگا ۶ می تواند به سلامت شما آسیب برساند از این رو، باید در مصرف آن تعادل را حفظ کنید.

– آهن و فسفر در روغن خشخاش نیز سلامت استخوان را حفظ می کنند و این دو مواد معدنی برای حفظ استخوان ها و عضلات ضروری هستند.

– روغن خشخاش ویا دانه های خشخاش همچنین حاوی کلسیم و منیزیم می باشند، که فعالیت مغز را کنترل می کنند و در رشد نورون تاثیرگذار می باشند و این دانه ها همچنین می توانند بیخوابی را درمان کنند و به بهبود و افزایش هضم کمک می کنند.

– این دانه ها حتی باعث افزایش میزان باروری زنان می شوند و همچنین می توانند در جلوگیری از سرطان کمک کنند ؛ البته خلاصه خواص خشخاشی که گفته شد و تمامی مواردی که در ادامه خواهیم گفت همگی باید با اجازه ی پزشک متخصص استفاده شود.

بررسی فواید روغن خشخاش و خواص روغن خشخاش

لیستی از بهترین و مهم ترین مزایای سلامتی استفاده از دانه  و روغن خشخاش:

۱٫ دانه های خشخاش برای بهبود باروری زنان و سلامت جنسی :

مطالعات نشان داده اند که شستشوی لوله های فالوپ با روغن خشخاش می تواند باروری را افزایش دهد.

محققان بر این باورند که این روغن می تواند هر گونه آلودگی یا مخاط در لوله ها را از بین ببرد و شانس باروری را افزایش دهد.این روش، که هیستروسالپینگوگرافی نیز نامیده می شود، ۴۰ درصد از زنان نابارور در گروه مورد آزمایش را به حاملگی های موفقیت آمیز رسانده اند.

روغن خشخاش همچنین می توانند سلامت جنسی را افزایش دهند، آنها حاوی لیگنان هستند، یک ترکیب شناخته شده که برای افزایش میل جنسی می باشد.

۲٫ روغن خشخاش برای بهبود و افزایش هضم:

روغن خشخاش منبع غنی از فیبر نامحلول میباشد، که می توانند به هضم آسان کمک کنند، همچنین میزان دفع مدفوع را افزایش داده و از یبوست جلوگیری می کنند اما همچنان در این باره تحقیقات بیشتری نیاز است.

۳٫ استفاده از روغن خشخاش یا دانه آن برای کمک به درمان بی خوابی:

مصرف یک نوشیدنی از دانه های خشخاش سطح کورتیزول را در بدن کاهش می دهد، این امر منجر به تأثیر آرام بخشی می شود، زیرا در نهایت سطح و میزان استرس کاهش می یابد.مطالعات نشان داده اند که بعد از مصرف آن،افراد احساس خستگی کمتری هم دارند.شما همچنین می توانید چای خشخاش را قبل از رفتن به رختخواب برای لذت بردن از خواب بهتر بنوشید.همچنین می توانید مقداری از دانه های خشخاش خیس خورده را با شیر گرم مخلوط کنید و قبل از خواب بنوشید.

درمان بی خوابی
بیخوابی و درمان گیاهی

۴٫ روغن خشخاش برای کمک به درمان زخم دهان:

اگرچه مطالعات محدودی در این زمینه وجود دارد، اما شواهد حاکی از آن است که دانه های خشخاش می توانند به درمان زخم های دهان کمک کنند، دارای اثر خنک کننده در بدن هستند، که نقش مهمی در درمان زخم دهان دارد. مخلوطی از نارگیل خشک خرد شده، آب نبات پودر قند و دانه های خشخاش تهیه کنید ، و برای تسکین فوری زخم دهان آن را بمکید.

۵٫ دانه های خشخاش برای تقویت و افزایش انرژی:

این ویژگی از دانه ها را می توان به مقدار بالای کربوهیدرات های پیچیده اش نسبت داد – مواد مغذی آن برای بدن نیاز است و بدن برای عملکرد مناسب به انرژی نیاز دارد. دانه ها همچنین به جذب کلسیم کمک می کنند، اختلال در آن نیز می تواند منجر به خستگی شود.

۶٫ دانه هاش خشخاش برای بهبود سلامت مغز:

مغز نیاز به مواد مغذی ضروری مانند کلسیم، آهن و مس – دارد که دانه های خشخاش در آن غنی هستند. این مواد معدنی به تنظیم انتقال دهنده های عصبی کمک و عملکرد مغز را تقویت می کنند. دانه های خشخاش همچنین ممکن است خطر اختلال شناختی را کاهش دهند با این وجود تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

۷٫ دانه های خشخاش برای کمک به تقویت استخوانها:

دانه های خشخاش غنی از کلسیم و مس هستند و سلامت استخوان را بهبود می بخشد، و همچنین تقویت استخوان ها بافت همبند را شامل می شود.یکی دیگر از مواد معدنی که در دانه های خشخاش به وفور یافت می شود، فسفر است که همراه با کلسیم بخشی از بافت استخوانی را تشکیل می دهد و منگنز موجود در دانه خشخاش به تولید کلاژن، پروتئینی است که استخوان های شما را از آسیب شدید محافظت می کند، کمک خواهد کرد.

۸٫ دانه های خشخاش برای کمک به تنظیم فشار خون:

اسید اولئیک موجود در دانه های خشخاش باعث کاهش فشار خون می شود و به تنظیم آن کمک می کند.

۹٫ کمک به تقویت سیستم ایمنی با دانه های خشخاش:

زینک موجود در دانه های خشخاش می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. این دانه ها همچنین تولید سلول های ایمنی بدن را افزایش می دهند و آهن در خشخاش نیز در این زمینه کمک می کند و بی تاثیر نیست.

۱۰٫ دانه های خشخاش برای کمک به بهبود سلامت قلب:

دانه های خشخاش سرشار از فیبر رژیمی هستند که به کاهش کلسترول کمک می کند و در نهایت باعث بهبود سلامت قلب می شود.

همانطور که در یک مطالعه، مقدار کلسترول در یک مواد غذایی با میزان بسیاری از روغن دانه خشخاش کاهش یافت.

این به سادگی ثابت می کند که اضافه کردن روغن خشخاش به رژیم غذایی شما می تواند سلامت قلب را افزایش دهد.

ما قبلا در بخش سلامت نمناک اشاره کردیم که دانه های خشخاش حاوی اسیدهای چرب امگا ۶ هستند و چگونه استفاده از آنها برای قلب مفید است.

علاوه بر این، دانه ها حاوی اسید های چرب امگا ۳ هستند که برای سلامتی قلب مفید است. امگا ۳ مکی تواند در بدن تولید شود و از این رو باید از منابع خارجی بدست آید. یکی از این منابع عالی، دانه های خشخاش است.

۱۱٫ دانه های خشخاش برای کمک به درمان دیابت:

با توجه به این که دانه های خشخاش دارای فیبر زیاد هستند، می توانند برای بیماران دیابتی نیز مفید باشند و منگنز در دانه نیز ممکن است در درمان دیابت تاثیرگذار باشد با این حال، ما بیشتر در این زمینه تحقیق می کنیم. قبل از اینکه دانه های خشخاش را برای این منظور مصرف کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

۱۲٫ دانه های خشخاش برای بهبود سلامت چشم و بینایی:

دانه های خشخاش منبع خوبی از روی هستند، و مطالعات خاصی می گویند که این ماده معدنی می تواند به سلامت بینایی کمک کند و حتی از بیماری های جدی چشم مانند دژنراسیون ماکولا جلوگیری کند . آنتی اکسیدان ها در دانه های خشخاش نیز می توانند به چشم ها کمک کنند.

۱۳٫ دانه های خشخاش برای جلوگیری از سرطان:

داروهایی که اسکاپاپین (تولید شده از مشتقات دانه های خشخاش تولید می شود) به مبارزه با تومور ها و حتی کوچک شدن سلول های سرطانی و پروستات منجر شده است.

همچنین می تواند از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری کند. با توجه به مطالعات دیگری در هند، دانه های خشخاش می توانند تا حدود ۷۸ درصد فعالیت آنزیم ضد سرطان زا را به نام گلوتاتیون S-transferase (GST) افزایش دهند. این فعالیت دانه خشخاش، به اندازه کافی توانایی درمان سرطان را دارد.

جلوگیری از سرطان
ضد سرططان گیاهی

۱۴٫ دانه های خشخاش برای کمک به درمان سنگ کلیه:

روغن دانه های خشخاش دارای پتاسیم هستند، یکی از مواد معدنی شناخته شده که برای حفاظت و درمان سنگ های کلیه مناسب است. افراد مبتلا به هیپوکسالورژی (دفع اکستازی ادرار بیش از حد که خطر ابتلا به سنگ کلیه اگزالات را افزایش می دهد) باید میزان دانه های خشخاش را در رژیم غذایی خود محدود کنند – به این دلیل که این دانه ها سرشار از اگزالات هستند.

۱۵٫ دانه های خشخاش برای بهبود عملکرد تیروئید:

روی، یکی از مواد معدنی است که غده تیروئید برای عملکرد بهینه و مناسب به آن نیاز دارد.

دانه های خشخاش می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند، زیرا غنی از روی هستند همچنین روغن دانه های خشخاش یددار شده، در نقاط مختلف جهان برای درمان کمبود ید – علت اختلال عملکرد تیروئید استفاده می شوند.

۱۶٫ دانه های خشخاش برای دارای اثرات ضد درد:

از زمان های قدیم، دانه های خشخاش به عنوان یک ضد درد و یا برای کاهش درد استفاده می شده است. حتی چای خشخاش (تهیه شده با مخلوط کردن دانه ها در آب گرم) می تواند مفید باشد؛ اثرات ضد درد دانه های خشخاش بسیار قوی است.

مزایای استفاده از دانه های خشخاش برای پوست:

آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی ضروری در دانه های خشخاش به سلامت پوست کمک می کنند. آنها به درمان التهاب و مرطوب سازی پوست کمک می کنند، همچنین پوست را تمیز می کنند و به درخشش آن میفزایند.

۱۷٫ دانه خشخاش برای کمک به درمان اگزما و التهاب:

دانه های خشخاش به دلیل محتوای بالای اسید لینولینیک در درمان اگزما موثر هستند. دانه های خشخاش پس از خیساندن در آب یا شیر می توانند به همراه آب لیمو به صورت یک خمیر مورد استفاده قرار گیرند. اعمال این خمیر به درمان سوختگی ها و خارش پوست کمک می کند، همچنین التهابات پوستی را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد.

روغن خشخاش
جلوگیری از خارش بدن

۱۸٫ روغن خشخاش مرطوب کننده پوست:

ماسک بدست آمده حاصل از روغن خشخاش ، به عنوان یک مرطوب کننده خوب و قوی عمل می کند و نرمی فوق العاده ای را به پوست می دهد.

همه ی کاری که باید انجام دهید، این است که مقداری از دانه های خشخاش را در یک مخلوط کن قرار دهید و به آن شیر اضافه کنید. اگر پوست خشک دارید، می توانید عسل نیز اضافه کنید و سپس آن را روی صورت خود قرار دهید و بعد از ۱۰ دقیقه شسشتشو دهید. انجام این کار، یک بار در هفته رطوبت مورد نیاز برای پوست شما را فراهم می کند.

۱۹٫ روغن خشخاش برای کمک به پاک کردن پوست:

اسکراب با روغن خشخاش می تواند به پاک کردن پوست شما کمک کند، به طوری که آن را کاملا پاک کنید.

۲ قاشق چایخوری دانه خشخاش با کشک ترکیب کنید و اسکراب بدست آمده را به آرامی با حرکات دایره ای به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت و گردنتان ماساژ دهید، سپس صورتتان را با یک تکه پنبه پاک کنید و بطور معمول شستشو دهید ، این اسکراب به شما پوست درخشان خواهد داد.

مزایای استفاده از روغن خشخاش برای مو:

روغن خشخاش، منبع خوبی از اسیدهای چرب غیر اشباع و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، روی و منیزیم هستند که همه آنها به داشتن موهایی سالم کمک می کنند.

۲۰٫ کمک به درمان شوره سر با روغن خشخاش:

شوره سر یک مشکل رایج است که اگر درمان نشود،می تواند منجر به ریزش مو شود.

برای درمان شوره سر، می توانید مخلوطی از دانه خشخاش خیس شده، کشک و یک قاشق چای خوری فلفل را روی پوست سر بمالید و بعد از نیم ساعت شستشو دهید.

استفاده منظم از این ماسک، به طور چشمگیری میزان شوره سر را کاهش می دهد.

۲۱٫ تحریک و تقویت رشد مو با روغن خشخاش :

شما می توانید یک ماسک مو به روشی که در بخش سلامت نمناک خواهیم گفت تهیه کنید ؛ این ماسک تقویت کننده مو را با مخلوط کردن روغن دانه های خشخاش خیس شده با شیر نارگیل تازه و پیاز خرد شده، آماده کنید. مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و حدود یک ساعت بعد با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.استفاده منظم از این ماسک می تواند رشد مو را تحریک کند.

روغن مناسب برای رشد موی سر
تقویت رشد مو

۲۲٫ دانه های خشخاش برای کمک به کاهش و درمان آسم:

دانه های خشخاش عامل بسیار خوبی برای کمک به سندرم آسم است بنابراین، بسیاری از افراد، از عصاره آن استفاده می کنند تا به افرادی که با مشکلات تنفسی برخورد می کنند، کمک کند. علاوه بر این، علائم آسم را کاهش می دهد.

۲۳٫ دانه های خشخاش تنفس بهتر:

عصاره دانه های خشخاش نیز یک روش طبیعی برای ایجاد سیستم تنفسی بهتر است.این دانه ها برای جلوگیری از هر گونه ویروس و عفونت هایی که به سیستم تنفس حمله می کنند، موثر خواهد بود و در کل باعث تنفس بهتر خواهد شد.

۲۴٫ دانه های خشخاش برای کمک به جلوگیری از سرفه:

از آنجا که دانه های خشخاش برای سیستم تنفسی مناسب هستند، درمان خوبی برای جلوگیری از سرفه نیز می باشند، همچنین سردرد ناشی از سرفه را نیز کاهش دهد ؛ علاوه بر این، خلط را کاهش می دهد.

۲۵٫ دانه های خشخاش برای کمک به تسکین و کاهش التهاب:

یکی دیگر از مزایای سلامتی دانه های خشخاش، کمک به کاهش التهاب است. از درد و ورم نیز جلوگیری می کند. همچنین باعث کاهش تسکین و کاهش اثرات بیماری ها می شود.

۲۶٫ دانه های خشخاش برای کمک به کاهش گلو درد:

یکی دیگر از مزایای مصرف دانه های خشخاش، کاهش اثرات گلو درد است علاوه بر این، می تواند از متورم شدن گلو نیز جلوگیری کند.

کاهش گلو درد به صورت گیاهی
بهبود گلو درد

۲۷٫ دانه خشخاش برای جلوگیری از کم خونی:

دانه های خشخاش غنی از آهن و منیزیم هستند، بنابراین، در تشکیل سلول های خونی موثر هستند علاوه بر این، یک راه خوب برای جلوگیری از کم خونی است، از جمله برای جلوگیری از سرگیجه های غیر منتظره که از این بابت رخ می دهند.

۲۸٫ دانه خشخاش داشتن خواب بهتر:

دانه های خشخاش برای کمک به آرامش ذهن، خوب و مفید است بنابراین، منجر به خواب بهتر در شب خواهد شد، یک تنفس بهتر نیز می تواند به یک تجربه بهتر در خواب منجر شود.

۲۹٫ روغن خشخاش برای بهبود عملکرد ریه:

از آنجا که دانه های خشخاش برای سیسم تنفسی مناسب هستند، به بهبود ظرفیت ریه نیز کمک می کنند ؛ علاوه بر این، می تواند ریه را در افزایش سطح اکسیژن و بهبود سیستم متابولیسم بدن بهینه کند بنابراین، راه دیگری برای افزایش میزان متابولیسم بدن می باشد.

۳۰٫ روغن خشخاش برای افزایش و بهبود ظرفیت مغز:

اگر ریه در بهبود سطح اکسیژن کار کند، به بهبود اکسیژن مغز کمک خواهد کرد بنابراین، برای بهبود ظرفیت مغز نیز موثر و تاثیر گذار خواهد بود.

چندین استفاده دارویی از دانه های خشخاش وجود دارد:

بسیاری از آنها شبیه به مزایایی است که در مقاله ذکر شد، اما چند مورد دیگر از داروهای مورد استفاده ذکر نشده، عبارتند از:

  • کدئین و مورفین استخراج شده از دانه ها که در داروهای سرفه و ضد درد استفاده می شود.
  • عصاره دانه خشخاش که برای درمان بیماری های پوستی در آیورودا نیز استفاده می شود.

عوارض و اثرات جانبی مصرف دانه و یا روغن خشخاش چیست؟

آلرژی:

در بعضی از مردم، دانه های خشخاش می توانند باعث آلرژی شوند.

استفراغ

ورم چشم

قرمزی پوست

مشکلات تنفس

مسائل مربوط به بارداری و شیردهی:

مصرف بیش از حد دانه و روغن خشخاش در دوران بارداری یا تغذیه با شیر مادر موجب مسائل می شود و باید از آن اجتناب شود.

روش نگهداری و ذخیره سازی دانه های خشخاش:

بهترین روش برای ذخیره و نگهداری دانه و روغن خشخاش، گذاشتن آنها در یک محل خنک، خشک و تاریک و در یک ظرف هوادهی می باشد به این طریق می توانید تا ماه از آنها استفاده کنید.

خرید این محصول با قیمت شگفت انگیز 28000 تومان:

شامپو روغن خشخاش تندر (موهای خشک)


——————————————-
#herbal_cosmetics #herbal_shampoo #natural_shampoo #organic #poppy_oil_shampoo #tondar_poppy_oil_shampoo #tondar_shampoo #ارگانیک #بجنو #دارو_گیاهی #داروگیاهی #سنتی #شامبو_الخشخاش #شامبو_العشبي #شامبو_زيت_الرعد_الخشخاش #شامپو_تندر #شامپو_روغن_خشخاش #شامپو_روغن_خشخاش_تندر #طب_اسلامی #طب_سنتی #عطاری #عطاری_آنلاین #عطاری_اینترنتی #محصولات_ارگانیک #محصولات_سنتی #محصولات_طبیعی

محصولات طبیعی محصولات سنتی محصولات ارگانیک بجنو عطاری آنلاین عطاری اینترنتی داروگیاهی