آرایشی و بهداشتی

روغن طبیعی بادام شیرین اصل

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین از فشرده شدن و روغن گیری مغز بادام شیرین تهیه میشود. روغـن بادام شیرین به دلیل بوی مطبوعی که دارد به عنوان خوشبو کننده محصولات آرایشی و خوشبو کننده های هوا نیز استفاده می شود. برخی از مهمترین خواص این روغن به شرح زیر میباشد:

• استفاده از روغن بادام یکی از بهترین روغنها برای ماساژ درمانی است و باعث تسکین دردهای عضلانی میشود.

• روغن بادام شیرین برای تقویت و زیبایی موها بسیار مفید است. استفاده از این روغن به درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر کمک میکند و باعث افزایش لطافت، نرمی و درخشندگی مو میگردد.

• از مهمترین خواص روغن بادام شیرین، فواید این روغن برای سلامت، جوانسازی و زیبایی پوست است. مالیدن این روغن به پوست صورت باعث نرمی و آبرسانی پوست شده، در کاهش چین و چروک پوست و پیشگیری از ایجاد آن بسیار موثر است. همچنین استعمال موضعی روغن بادام شیرین بر روی پوستهایی که دچار آفتاب سوختگی، لک یا جای زخم شده اند بسیار مفید و به درمان این مشکلات کمک میکند.

• استفاده از روغن بادام شیرین برای ناخنها مفید است و باعث نرمی پوست اطراف ناخن و سلامت ناخنها میشود.

• مصرف روغن بادام شیرین برای مژهها و ابروها بسیار مفید است و باعث تقویت مژه و پر پشت شدن ابرو میگردد.

• استفاده از روغن بادام شیرین برای درمان خشکی و ترک خوردگی لبها مفید است.

کاهش چین و چروک پوست، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر، تقویت حافظه، تنظیم کلسترول و فشار خون از مهمترین خواص روغن بادام شیرین است.

• از دیگر خواص روغن بادام شیرین کمک به درمان سرفه است، به این منظور خوردن آن با کمى کتیرا و شکر جهت درمان سرفه های خشک و باز شدن صدا سودمند است .همچنین مصرف این روغن به درمان سینه پهلو کمک می کند.

• استعمال روغن بادام شیرین در بارداری به پیشگیری و درمان ترکهای پوست در دروان بارداری کمک میکند.

 روغن بادام سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است و مقدار مناسبی پتاسیم دارد. مصرف خوراکی این روغن، به تغذیه‌ سیستم عصبی و تقویت حافظه کمک شایانی می کند.

• روغن بادام شیرین محتوی سدیم کم و پتاسیم بالا است از این رو به تنظیم فشار خون و کلسترول کمک میکند و روغنی مفید برای بیماران قلبی عروقی است.

• مصرف روغن بادام شیرین به صورت خوراکی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند و به دلیل دارا بودن خاصیت ملین برای درمان یبوست مفید است.

میوه بادام شیرین منبع غنی از روغن است و حدود ۶۰-۳۶ درصد میوه را روغن تشکیل می دهد. اولئیک اسید بیشترین مقدار اسیدهای چرب را در این روغن به خود اختصاص داده است. همچنین روغن بادام منبع غنی از ویتامین ای، پروتئین و مواد معدنی است.

روش تهیه روغن بادام:

برای تهیه روغن بادام خانگی، مقداری مغز بادام را داخل تابه حرارت دهید تا برشته شود. سپس آنها را داخل آسیاب برقی ریخته و آسیاب کنید تا به شکل خمیر در آید. خمیر روغنی به دست آمده را داخل دستمالی ریخته و آن را داخل دستمال به شکل توپی در آورده و فشار دهید تا روغن بادام استخراج شود. بهتر است چند روزی روغن را به حال خود رها کرده تا ذرات معلق در روغن ته نشین شود سپس روغن را از سطح برداشته و استفاده نمایید .

موارد احتیاطی و منع مصرف روغن بادام شیرین:

افرادی که به آجیلها حساسیت دارند، بایستی در مصرف روغن بادام نیز احتیاط کنند.

استفاده از روغن بادام شیرین برای پوست و مصرف خوراک آن مضر نیست ولی در مورد روغن بادام تلخ به دلیل وجود مواد سمی استفاده خوراکی آن ممنوع است.

مصرف زیاد روغن بادام می‌تواند باعث افزایش بیش‌ از حد ویتامین ای شود که به اسهال، تاری دید، گیجی و ضعف منجر می‌شود.

خواص روغن بادام شیرین

بادام سرشار از چربی‌های مفید، فیبر، فیتوکمیکال‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. حدود نیمی از وزن بادام خشک روغن است. برای تهیه روغن بادام شیرین، بادام رسیده را تحت فشار با حداقل حرارت مورد نیاز قرار می‌دهند تا عصاره آن را بگیرند. معمولا روغن بادام را توسط حرارت و گاه مواد شیمیایی تصفیه می‌کنند؛ در حالی که روغن بادام تصفیه شده تحمل حرارت بیشتری نسبت به روغن بادام تصفیه نشده دارد، اما ممکن است ارزش غذایی کمتری داشته باشد. روغن بادام شیرین با روغن بادام تلخ تفاوت دارد. روغن بادام تلخ را از نوع دیگری از بادام تهیه می‌کنند و باید تصفیه شود تا سموم طبیعی پوسته بادام موجود در آن خارج شود. اگر دوست دارید بدانید خواص روغن بادام شیرین برای پوست، مو و قلب شما چیست، این مطلب را حتما بخوانید.

خواص روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین E است و بهترین منبع منیزیوم، پتاسیوم و مس است. همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است و خواص ضد التهاب و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن دارد. دارای امگا ۳ است و می‌تواند به بدن شما کمک کند تا میزان کلسترول مفید را بالا نگه‌دارد و عملکرد حافظه را تقویت کند. علاوه بر این می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش دهد.

خواص روغن بادام شیرین برای پوست

روغن بادام پوست

روغن بادام قرن‌هاست که برای نرمی پوست و بهبود زخم‌ها و بریدگی‌های سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هند و چین باستان برای درمان مشکلات پوستی مثل اگزما و پسوزیازیس از آن استفاده می‌کردند. اما روغن بادام علاوه بر نرم کردن پوست توانایی بهبود و همسان کردن رنگ پوست را هم دارد. این روغن یک امولوسیون فوق‌العاده است که به آب‌رسانی پوست کمک می‌کند و رطوبت از دست رفته را به آن برمی‌گرداند. به علت وجود ویتامین A و خواص آنتی‌باکتریال این روغن توانایی درمان آکنه و جوش را هم دارد. حجم بالای ویتامین E موجود در آن به درمان آفتاب‌ سوختگی کمک می‌کند، علائم پیری را کاهش می‌دهد و جای زخم را کم‌رنگ می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار مؤثر برای مراقبت از پوست

خواص روغن بادام شیرین برای مو

نرم کننده مو

پوست شما تنها عضوی نیست که می‌‌تواند از خواص روغن بادام بهره‌مند شود. این روغن مغذی می‌تواند موهای شما را قوی‌تر و نرم‌تر کند و چون سرشار از ویتامین B7 یا بیوتین است سلامت موها و ناخن‌ها را تامین می‌کند. همچنین از موها در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند چراکه به طور طبیعی  دارای SPF 5 است.

شما می‌توانید از روغن بادام شیرین برای مراقبت از پوست سر استفاده کنید. همانطور که گفته شد این روغن خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچ دارد و با متعادل کردن باکتری‌ها و قارچ‌ها از شوره سر جلوگیری می‌کند که عارضه بسیار شایع و رایجی است. از آن‌جایی که این روغن بافت بسیار سبکی دارد به راحتی جذب پوست می‌شود و پوست سر را مرطوب و آب‌رسانی کرده و فولیکول‌های مو را تمیز می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این روغن خاصیت ضد وزی مو است که در کنار از بین بردن وز مو، موهای آسیب‌دیده را درمان می‌کند؛ فقط کافیست کمی از روغن را با دست‌ به قسمت‌های پایین مو ماساژ دهید و این کا را همیشه قبل از خشک کردن مو انجام دهید تا رطوبت از دست رفته مو را به مرور به آن برگردانید.

آیا می‌توان با روغن بادام آشپزی کرد؟

روغن سالاد

قطعا قلب شما بابت مصرف روغن بادام از شما تشکر خواهد کرد چرا که سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده، با قابلیت کنترل میزان «کلسترول خوب»، در کنار کاهش «کلسترول بد» است. روغن بادام شیرین به علت میزان زیاد آنتی‌اکسیدان می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد و از طریق عروق، خود را به هرگونه التهاب در بدن برساند و التهابات را کاهش دهد.

این روغن به سرعت می‌‌سوزد پس هنگان آشپزی با روغن بادام شیرین به یاد داشته باشید که روغن‌های تصفیه نشده نباید در معرض حرارت زیاد قرار گیرند تا ارزش مواد مغذی موجود در آن‌ها از بین نرود. بهترین نوع مصرف خوراکی روغن بادام استفاده از آن در سالاد، آشپزی با دمای پایین یا بعد از پخت غذا است. می‌توانید از این روغن برای تزیین و خوش‌طعم کردن غذا استفاده کنید.

روغن طبیعی بادام شیرین اصل

Natural vegetable oil and sweet almond origin

الزيت النباتي الطبيعي وأصل اللوز الحلو

خرید این محصول با قیمت شگفت انگیز 25000 تومان:

روغن طبیعی بادام شیرین اصل


——————————————-
#almond_oil #bojno #herbal_oil #herbal_products #natural_oil #organic #original_oil #sweet_almond_oil #ارگانیک #اللوز_الحلو #بادام_شیرین #بجنو #دارو_گیاهی #داروگیاهی #روغن #روغن_اصل #روغن_بادام #روغن_بادام_شیرین #روغن_تراپی #روغن_درمانی #روغن_طبیعی #روغن_گیاهی #زيت #زيت_أصلي #زيت_اللوز_الحلو #زيت_موضعي #طب_اسلامی #طب_سنتی #عطاری #عطاری_آنلاین #عطاری_اینترنتی #محصولات_ارگانیک #محصولات_سالم #محصولات_گیاهی

بجنو – محصولات طبیعی – محصولات سنتی – محصولات ارگانیک -محصولات گیاهی – فروشگاه اینترنتی – فروشگاه ارگانیک – تامین کالای عطاری ها – عطاری آنلاین – عطاری اینترنتی – دارو گیاهی – طب سنتی – طب اسلامی – نوره – نوره زرنیخ – شیره – سه شیره – چهار شیره – زعفران – زرشک – شپش – رژ گیاهی – کرم گیاهی – عطر طبیعی – عطر گیاهی – دمنوش – دمنوش گیاهی – روغن – روغن اصل – روغن ارگان – روغن خراطین – روغن_طبیعی – روغن گیاهی – محلول ضد شپش – شپش – سویق – سویق کودک – سویق کامل – سویق گندم – سویق جو – سویق عام – سویق عدس – سویق برنج – سویق نخود – سویق چاق کننده – سویق باقالی – دمنوش – دمنوش آویشن – دمنوش به لیمو – دمنوش گل گاو زبان – دمنوش ماسالا – دمنوش چای ترش – دمنوش بابونه – دمنوش انرژی بخش – دمنوش لاغری – دمنوش سلامت بخش