دسته بندی نشده

دمنوش فوری بابونه سانوش 15 در 1

بابونه و دمنوش بابونه در کشورهای اروپایی و ایران به طور روز افزونی، در حال استفاده است. از دوران قدیم ، وقتی فردی مشکل سوءهاضمه داشت یا وقتی بی خوابی به سرش می زد ، برای او دمکرده یا هماندمنوش بابونه را تجویز می کردند. سلامت دات لایف با مطالعه منابع علمی به اثرات تایید شده این گیاه ارزشمند در طب سنتی و طب نوین پرداخته است. در مطلب پیش رو سلامت دات لایف به مشخصات و اثرات بابونه و خواص دمنوش بابونه می پردازد.

 

  • از عطاری آنلاین بجنو خرید کنید…

بابونه چیست ؟

بابونه گیاه دارویی پر طرفدار و مفید برای سلامتی است. از بابونه به مدت چندین قرن در طب سنتی به منظور بهبود خواب و بهبود عملکرد گوارشی استفاده می‌شده است. دمنوش بابونه بدون کافئین بوده و طعم مطبوعی دارد و حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های مفید برای سلامتی است که در بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان و بیماری های قلبی عروقی مفید می باشد (۱). در ایران بابونه به وفور در شهر شیراز ، مناطق شمالی و مناطق غربی (کرمانشاه) کشت می شود ولی بابونه شیرازی بیش از بقیه معروف شده است ، خواص عرق بابونه و دمنوش بابونه ایرانی زبانزد جهانیان است.

 

بابونه ( Chamomile ) در علم نوین:

تاثیر بابونه در افزایش کیفیت خواب : از دوران قدیم توانایی دمنوش بابونه برای آرامش و ریلکسیشن و درمان بی خواب مورد تایید بود و علم نوین هم آن را تایید کرده است. آپژنین (apigenin)آنتی اکسیدان موجود در بابونه ، با اتصال به برخی گیرنده‌ها در مغز موجب تقویت خواب و بر طرف شدن بیخوابی می شود و دمنوش بابونه حس آرامش را در فرد تقویت می‌کند. علاوه بر این ویژگی منجر به کاهش افسردگی‌های ناشی از کم خوابی می‌گردد(۲-۴).

بهبود عملکرد هضمی دستگاه گوارش : مطالعات علمی نشان داده‌اند که بابونه می‌تواند باعث کاهش تهوع، کاهش التهاب و به دنبال آن مهار اسهال شود. بر اساس مقاله مجله Journal of Nurse Practitioners  ، یک لیوان چای بابونه قبل از هر وعده غذایی سبب افزایش ترشح شیره معده و هضم بهتر غذا و جلوگیری از نفخ شکمی می شود.

خواص بابونه برای معده : بابونه سبب بهبود زخم معده و جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر در معده و دستگاه گوارش شود (۴-۷).

پیشگیری از سرطان ها : محتوای آنتی اکسیدانی بابونه بویژه آپژنین (apigenin) می‌تواند در برابر برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، سرطان پوست ، سرطان پروستات ، سرطان رحم ( اندومتر و سرویکس ) و سرطان های دستگاه گوارش نقش پیشگیری کننده داشته باشد و با سلول‌های سرطانی مبارزه کند (۸-۱۰). همچنین دانشمندان به این نکته دست یافته‌اند که چای بابونه می‌تواند در برابر سرطان غده تیروئید نیز نقش حفاظتی داشته باشد (۱۱).

تنظیم قند خون : آنتی اکسیدان‌های بابونه از تخریب و صدمه سلول های پانکراس که مسئول ترشح انسولین و کنترل قند خون هستند جلوگیری می‌کنند(۴). مطالعه بر روی دیابتی ها نشان داده که چای بابونه می‌تواند قند خون ناشتا و متوسط میزان قند خون دیابتی ها را در دراز مدت کاهش دهد (۱۲). همچنین بابونه می‌تواند سرعت افزایش قند خون بعد از غذا را کاهش دهد (۱۳, ۱۴).

خواص بابونه برای پوست : استفاده بابونه به طور مستقیم بر روی پوست اثرات مفیدی خواهد داشت . بابونه در درمان زخم های پوست پستان موثر است ؛ در ترک های پاشنه پا و همچنین در درمان بیماری هایی پوستی باکتریایی و درمان اگزمای پوستی بابونه موثر می باشد.

همچنین بابونه برای درمان یا جلوگیری از زخم های دهانی ناشی از شیمی درمانی یا برق درمانی ( رادیو تراپی ) استفاده می شود و برای درمان ضایعات پوست اطراف کولستومی بیماران روده ای هم مفید است.

بابونه و فشار خون : فلاوون های موجود در بابونه اثر مفید بر روی فشار خون و همچنین سطوح کلسترول خون هم با مصرف بابونه کاهش می یابد ، که این دو سبب کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می شوند (۱۲, ۱۵, ۱۶) .

بابونه و لاغری : شواهد جدید نشان می دهد که بابونه ممکن است تاثیر مثبتی بر کاهش وزن داشته باشد. شما معمولا برای کاهش وزن ، کمتر می خورید ، ورزش می کنید و یا هر دو را انجام می دهید. دمنوش بابونه و چای بابونه به تنهایی باعث کاهش قابل توجه وزن نخواهد شد ، اما اگر با یک رژیم منطقی و ورزش منظم همراه شود ، به طور موثر چربی سوز می شود و تناسب اندام شما را افزایش می دهد.

پس از مصرف روزنامه دمنوش بابونه به مدت ۸ هفته ، میزان اضطراب را کاهش می دهد و در افراد مبتلا به افسردگی ، اثر درمانی مناسبی دارد.

خواص درمانی :

یکی از مهمترین خواص بابونه، درمان زخم معده و ورم معده است؛ این گیاه به آسانی این مرض را درمان می ‌کند.

 

دمنوش بابونه اعصاب را تقویت می ‌کند.

 

تقویت کننده مغز است.

 

برای رفع بی خوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت، کافی است 10 دقیقه قبل از این که به رختخواب بروید، یک فنجان دمنوش بابونه بنوشید.

 

درمان کننده سردرد و میگرن

 

برای تسکین دردهای عضلانی دمنوش بابونه بنوشید.

 

دمنوش بابونه درمان کننده کم خونی است.

 

اسانس بابونه مخلوط با روغن بادام برای دفع ناراحتی های پوستی نظیر کهیر و خارش مفید است.

 

بابونه تسکین دهنده دردهای عادت ماهانه است.

 

آن‌ هایی که یائسه شده‌اند بهتر است همه روزه دمنوش بابونه بنوشند؛ زیرا اختلالات یائسگی را بر طرف می ‌کند.

 

این دمنوش ترشح شیر مادران را افزایش می ‌دهد.

 

بابونه درمان کننده کمی ترشحات عادت ماهانه است.

 

دمنوش بابونه ضد آلرژی است.

 

خوردن پنج گرم ریشه بابونه با سرکه رقیق محرک نیروی جنسیاست.

 

استفاده از بابونه، سنگ مثانه را خرد و دفع می ‌کند.

 

اگر کسی قطره قطره ادرار می‌ کند، به او دمنوش بابونه دهید تا درمان شود.

 

دمنوش بابونه ادرار آور است.

 

دمنوش بابونه قاعده آور می ‌باشد.

 

بابونه خشک

حمام بابونه اثر نیرو دهنده دارد ؛ برای این منظور چند قطره اسانس بابونه را در وان بریزید و مدت پانزده دقیقه در آن دراز بکشید.

 

برای گوش درد و سنگینی گوش، یک قطره روغن بابونه را در گوش بچکانید.

 

بخور بابونه میتواند در کاهش التهابات چشمی موثر باشد؛ از این رو ، یک قاشق غذا خوری بابونه خشک را داخل یک لیتر آب جوش ریخته، بعد از پانزده دقیقه این دمنوش را بخور دهید.

 

برای تسکین درد در هنگام دندان در آوردن بچه‌ها به آن‎‌ ها دمنوش بابونه بدهید.

 

دمنوش بابونه برای عفونت‌ های زنانه، داروی بسیار مناسبی است.

 

اگر با دمنوش بابونه‌، موی بلوند را بشویید آن را روشن تر و شفاف تر می ‌کند.

 

شست وشوی سر با دمنوش بابونه باعث تقویت می ‌شود، رویش مو را تقویت می‌ کند و باعث جلوگیری از ریزش موی سر می ‌شود.

 

برای تسکین درد، چند قطره اسانس بابونه را با یک قاشق روغن بادام مخلوط کنید و روی محل دردناک بمالید تا درد آن عضو تخفیف پیدا کند.

 

دمنوش بابونه تب بر و تسکین دهنده درد است.

 

برای دفع زردی مفید است.

 

موارد منع مصرف:

1.  از مصرف بابونه و فرآورده های آن در اطراف چشم پرهیز باید کرد.

2.  بعلت موارد نادر حساسیت در استفاده بصورت موضعی با مقدار کم درمان شروع گردد.

 

تداخلات دارویی:

اثر داروهای ضدانعقادی را افزایش میدهد.

مصرف در بارداری:

بعلت اثرات سقط آوری که البته به خاطر اجزاء دیگر گیاه میباشد مصرف مقادیر زیاد آن در ماههای اول بارداری ممنوع است.

 

مصرف در شیردهی:

دمنوش بابونه

در مقادیر معمول و غیر درمانی مجاز میباشد.

خرید این محصول با قیمت شگفت انگیز 12000 تومان:

https://bojno.ir/محصول/%d8%af%d9%85%d9%86%d9%88%d8%b4-%d9%81%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86%d9%87-15-%d8%af%d8%b1-1/?feed_id=1276&_unique_id=5eec91553fd68
——————————————-
#bojno #cancerous #chamomile #chamomile_herbal_tea #hair_loss #healthy #herbaltea #natural #ارگانیک #بابونه #بجنو #خرید_آنلاین #دارو_گیاهی #داروگیاهی #دمنوش_بابونه #دمنوش_بابونه_سانوش #دمنوش_سانوش #دمنوش_فوری_بابونه #دمنوش_گیاهی #ریزش_مو #سانوش #طب_اسلامی #طب_سنتی #طبیعی #عطاری #عطاری_آنلاین #عطاری_اینترنتی #محصولات_ارگانیک #محصولات_سنتی #محصولات_طبیعی #نیرو_بخش

محصولات طبیعی محصولات سنتی محصولات ارگانیک بجنو عطاری آنلاین عطاری اینترنتی داروگیاهی