دسته بندی نشده

دمنوش فوری آویشن سانوش 15 در 1

خواص فوق‌العاده آویشن

افزایش هوش، درمان سرماخوردگی‌ها، هضم غذا، تقویت قدرت باروری، خواص
ضدعفونی‌کنندگی، تقویت مو و … قسمتی از خواص این گیاه معطر می‌باشد، با ما همراه باشید.

مزاج آویشن از دیدگاه طب ایرانی آویشن گرم و خشک است و در درجه دوم تا سوم و لذا نسبتاً قوی است و مصلح آن چند قطره سرکه است که باعث می‌شود مصرف آن عارضه‌ای نداشته باشد.

گیاه‌شناسی

آویشن که در منابع طب ایرانی با نام‌های صعتر (سعتر)، آویشم، اوشن، کهلیک اوتی و آبشن هم از آن یاد می‌شود گیاهی از تیره نعناعیان یا لبیاسه است که در ایران ۱۸ گونه آن به ثبت رسیده است و سه نوع آویشن شیرازی، کوهی و کاکوتی معروف‌تر هستند.
گیاهان این تیره، همه علفی و به حالت خودرو در مزارع و کوه‌ها و صحرا می‌رویند. بعضی از انواع آویشن برگ‌های نسبتاً درازی دارند و بعضی‌ها هم برگ‌های گردی دارد که خواصشان تفاوت‌هایی دارند، ولی در صورت کلی شباهت دارند و به عنوان سبزی برای افزودن به ماست و دوغ استفاده می‌شود.
یکی از علائم شناسایی آن‌ها کرک‌هایی است که بر روی برگ‌های آن‌ها دیده می‌شود و بر روی این کرک‌ها کیسه کوچکی است که پرده نازکی آن را پوشانده و در آن کیسه اسانس‌های معطر قرار گرفته است.

خواص بخور آویشن برای پوست صورت

– تمیزکردن عمیق پوست صورت

– از بین برنده دانه‌های سرسیاه از پوست صورت

– کاهش سموم پوست صورت

– افزایش گردش خون پوست صورت

محمد زکریای رازی معتقد است آویشن نفخ شکن، موجب حرارت بدن و هضم غذا است

آویشن به عنوان گیاهی ضدعفونی کننده شناخته شده است. محلول شستشوی دهان که حاوی آویشن باشد در درمان عفونت لثه موثر است و به همین دلیل برای تهیه برخی از دهانشویه ها، خمیر دندان ها نیز به کار می رود.

دمنوش آویشن برای پوست صورت

آویشن در احادیث و روایات

آویشن در درمان بیماری‌های ریوی، برونشیت، آسم، سیاه سرفه، نشانه‌های سرماخوردگی و احتقان بینی مفید دانسته شده و خلط آور خوبی است

* از امام کاظم (ع) نقل است که داروی امیر مؤمنان علیه‌السلام، آویشن بود.

ایشان می‌فرمودند: آویشن برای معده پرزی همانند پرز پارچه‌های مخمل می‌شود.
* امام صادق (ع) فرمودند که چهار چیز چشم را جلا می‌دهند، سودمندند و زیانی ندارند. وقتی از امام در مورد آن چهار چیز پرسیدند، فرمود: آویشن و نمک، وقتی با هم باشند، و نانخواه و گردو، وقتی با هم باشند.
* در مورد آویشن و نمک می‌فرمایند: بادها را از دل بیرون می‌راند، انسدادها را می‌گشاید، بلغم را می‌برد و می‌سوزاند.

  • بوی دهان را خوش، معده را نرمی داده و مایعات جنسی را افزایش می‌دهد و برای عملکرد جنسی (نعوظ) مفید است.
    * در کتاب دیگری در خواص آویشن از احادیث آمده است که معده را پالایش می‌کند و در جایی دیگر آمده است که پرز معده را می‌رویاند.
    در توضیح بحث پرزها می‌توانیم این‌گونه توجیه کنیم که آویشن به دلیل حرارت و از بین برندگی و زدایندگی که دارد، رطوبت‌ها و بلغم‌های مانده در سیستم گوارش را حل کرده و از بین می‌برد و جلا می‌دهد.
    وقتی رطوبت‌های زائد و مواد زائد بینابین پرزها و چین و چروک گوارش از بین رفت، پرزها خود را بیشتر نشان می‌دهند و این عملکرد پرزها را تقویت می‌کند.

از عطاری آنلاین بجنو خرید نمایید…

خرید این محصول با قیمت شگفت انگیز 10000 تومان:

دمنوش فوری آویشن سانوش


——————————————-
#bojno #colds_herbal_tea #cough_herbal_tea #natural #organic #thymus #thymus_herbal_tea #آویشن #ارگانیک #بجنو #دمنوش #دمنوش_آویشن #سالم #سرفه #سرماخوردگی #طب_اسلامی #طب_سنتی #عطاری #عطاری_آنلاین #عطاری_اینترنتی #محصولات_ارگانیک #محصولات_سنتی #محصولات_طبیعی #معده

محصولات طبیعی محصولات سنتی محصولات ارگانیک بجنو عطاری آنلاین عطاری اینترنتی داروگیاهی