دسته بندی نشده

دمنوش فوری آرامش بخش

اگر در عطاری‌های اندکی گشت و گذار کنیم، گیاهان متعددی برای دمنوش مشاهده خواهیم کرد. گیاهانی که ممکن است خود فروشنده، از خاصیت آرام‌بخشی آن‌ها بسیار تعریف کند. اما آیا واقعاً این دمنوش‌ها می‌توانند خواب‌آور باشند و می‌توان آن‌ها را به عنوان دمنوش گیاهی خواب آور نام برد؟ البته که برخی از آن‌ها برای بعضی انسان‌ها مفید هستند.

در کل گیاهان از قدرت بسیاری برخوردارند، اما تأثیرگذاری آن‌ها به عوامل متعددی، همچون میزان استفاده از آن‌ها و همچنین میزان تحمل شخصی که آن‌ها را مصرف می‌کند، بستگی دارد. اما به طور کلی، دمنوش گیاهی خواب آور تأثیر بسیار زیادی می‌توانند داشته باشد. پس از مصرف آن‌ها برای داشتن خوابی راحت، تنها یک کتاب و پتو لازم است. در ادامه ۷ دمنوش گیاهی خواب آور که واقعا ارزش امتحان را دارند را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- اسطوخودوس:
در رایحه درمانی، روغن اسطوخودوس نامی نیک در کاهش استرس و افزایش آرامش دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۰۵ نشان از آن داشت که اسطوخودوس به عنوان دمنوش گیاهی خواب آور قادر است زمان به خواب رفتن را کم کند. همچنین به عنوان دمنوش نیز می‌تواند برای چرت زدن مفید باشد. این گیاه معطر، از اثرات ضد اضطراب، ضد افسردگی و ضد درد برخوردار است و می‌تواند در درمان میگرن نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

۲- سنبل الطیب:
اگر بابونه برای شما خفیف است، می‌توانید از سنبل الطیب استفاده کنید. برخی مطالعات جزئی نشان از آن دارند که سنبل الطیب به عنوان دمنوش گیاهی خواب آور موجب کاهش زمان به خواب رفتن شده و خوابی عمیق را به همراه خواهد داشت. اما سنبل الطیب از برخی عوارض، مانند اسهال، تهوع و سردرد، برخوردار است. در صورت بروز هر یک از این عوارض، می‌بایست مصرف آن متوقف شود.

۳- بابونه:
اغلب مردم با بابونه آشنا هستند. بابونه را به راحتی می‌توان در عطاری‌ها، داروخانه‌ها و حتی برخی سوپرمارکت‌ها پیدا کرد. بابونه همواره به عنوان دمنوش گیاهی خواب آور شناخته شده است، اما پژوهش‌های اخیر به نتایج متعارضی دست پیدا کرده‌اند. ولیکن در کلیت امر، بابونه موجب کاهش تنش و اضطراب می‌شود و به این ترتیب گزینه‌ای عالی برای پایان یک روز طولانی است.

دمنوش خواب آور، انواع دمنوش خواب آور، بهترین دمنوش خواب آور بابونه همواره به عنوان دمنوش گیاهی خواب آور شناخته شده است

۴- کاوا:
گیاهِ کاوا نیز از جمله درمان‌های باستانی و کهن به شمار می‌رود و برای سال‌های متمادی از ریشه‌ی آن به عنوان دارویی برای رفع اضطراب استفاده شده است. در حال حاضر نیز بسیاری از مطالعات بر این امر صحه گذاشته‌اند. افزون بر این، کاوا نیز همچون سنبل الطیب می‌تواند موجب کاهش زمان به خواب رفتن شود.

۵- گل ساعتی:
مصرف گل ساعتی حتی در دوز‌های پایین نیز می‌تواند خواب‌آور باشد. همچنین، دمنوش گل ساعتی به نسبت سایر گیاهان لیست دمنوش گیاهی خواب آور، از طعم بهتری برخوردار است.

۶- قاشقک:
گیاه قاشقک در طب سنتی چینی به مثابه‌ی دارو و دمنوش گیاهی خواب آور استفاده می‌شود. این گیاه، ضد آلرژی، ضد فشار خون و ضد التهاب نیز هست. به طور کلی، ترکیب فعال آن، به نام باکالین، بر روی انتقال دهنده‌های عصبی تأثیر گذاشته و موجب خواب می‌شود.

۷- بادرنجبویه:
بسیاری از برند‌ها از بادرنجبویه برای طعم بهتر محصولشان استفاده می‌کنند، اما دمنوش آن می‌تواند موجب رفع اضطراب شده و برای خواب مفید باشد. مطالعات حیوانی نشان از آن دارند که بادرنجبویه می‌تواند موجب طولانی‌تر شدن مدت زمان خواب موش‌ها شود. اما دمنوش بادرنجبویه بعنوان دمنوش گیاهی خواب آور در انسان نیز می‌تواند سبب افزایش حافظه و آرامش شده و بهبود خلق و خو را به همراه داشته باشد.

نکته‌ای در رابطه با دمنوش‌های خواب آور
پیش از مصرف هر یک از دمنوش‌های فوق با یک پزشک مشورت کنید. درست است که آن‌ها گیاه هستند، و به تبع همین امر عوارض‌شان کمتر از دارو‌های شیمیایی است، اما ممکن است با شرایط بدنی شما سازگار نباشند، خصوصاً اگر در حال مصرف دارو هستید.

خرید این محصول با قیمت شگفت انگیز 12000 تومان:

دمنوش فوری آرامش بخش سانوش


——————————————-
#bojno #chamomile #edible_flowers #exotic #herbaltea #insomnia #lavender #natural #organic #relax #relaxing #shopping #sugarcane #آرامش #ارزان #ارگانیک #اسطوخودوس #بجنو #دارو_گیاهی #داروگیاهی #دمنوش_گیاهی #سانوش #سنتی #ضدافسردگی #طب_اسلامی #طب_سنتی #عطاری #عطاری_آنلاین #عطاری_اینترنتی #محصولات_ارگانیک #محصولات_سنتی #محصولات_طبیعی #محصولات_طبیعی_سنتی

محصولات طبیعی محصولات سنتی محصولات ارگانیک بجنو عطاری آنلاین عطاری اینترنتی داروگیاهی